Článek
Při rekonstrukci vznikne platforma nad kolejištěm, lepší spojení s Florencí a namísto dosavadních sedmi budou vlaky stavět u devíti kolejí. Hotovo má být v roce 2027. SŽ plánuje v Praze také rekonstrukci smíchovského a hlavního nádraží.
Práce začnou na začátku příštího roku, nádraží bude i při rekonstrukci fungovat a vlaky na něm budou nadále zastavovat s dílčími omezeními. Po rekonstrukci bude nejstarší pražské nádraží bezbariérové a nové zastřešení propojí Florenc s Hybernskou ulicí a hlavním nádražím. Z patra povedou eskalátory, schodiště a výtahy na jednotlivá nástupiště. Vznikne rovněž nový vestibul pro čekající cestující.
„Část platformy se osadí zelení, a vznikne tak klidová zóna přímo v centru metropole,“ uvedla Eberl Friebová. Historická stanice z poloviny 19. století si podle ní zachová svůj původní ráz a zároveň nabídne cestujícím větší komfort. Rekonstrukce čeká také celé kolejiště, veškeré technologie, trakční vedení a napájení. Část peněz na práce získá SŽ z evropských fondů.
SŽ nedávno vypsala také dva tendry, které se týkají rekonstrukce smíchovského nádraží. První zakázka zahrnuje rekonstrukci stanice včetně opravy nástupišť, vytvoření jednoho nového a opravy podchodů. Vznikne také lávka přes železnici, která spojí Smíchov, Radlice a budovanou čtvrť Smíchov City mezi nádražím a prostranstvím Na Knížecí. Tendr SŽ vypsala v srpnu s předpokládanou hodnotou 5,2 miliardy korun. Kromě toho minulý týden také ohlásila veřejnou zakázku na vypracování projektu rekonstrukce a rozšíření smíchovské nádraží budovy.
V plánu je také rekonstrukce nové odbavovací haly hlavního nádraží. SŽ spolu s pražským magistrátem a dopravním podnikem na rekonstrukci haly, úpravy Vrchlického sadů a řešení plánované tramvajové trati z Vinohradské do Bolzanovy ulice vyhlásila architektonickou soutěž, ve které uspělo dánské studio Henning Larsen Architects. Vítězný návrh následně vzbudil kritiku, protože počítá s odstraněním velké části haly.