Hlavní obsah

Ředitel Balíkovny Lukáš Rampas rezignoval, dočasně ho nahradí Martin Vránek

Foto: Michal Turek, Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Ředitel divize Balíkovna České pošty Lukáš Rampas dnes rezignoval na svoji funkci. Vedením Balíkovny byl dočasně pověřený ředitel divize finančních a korporátních služeb České pošty Martin Vránek.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Česká pošta oznámila v tiskové zprávě personální změnu ve vedení Balíkovny. Dosavadní šéf Lukáš Rampas, který jako marketingový ředitel České pošty stál u zrodu značky Balíkovna v roce 2017, odstoupil. Pod jeho vedením Balíkovna pro Českou poštu udržela zhruba třetinový podíl na trhu doručovacích služeb. Na jeho místo dočasně nastupuje Martin Vránek.

„Od Martina Vránka očekávám úspěšné zvládnutí vánočního provozu, špičky v pošťácké doručovací sezoně. Jeho rolí bude také koordinace příprav na založení akciové společnosti Balíkovna, která vznikne nejpozději k začátku ledna. Aktuálně probíhá výběr členů představenstva a dozorčí rady firmy,“ uvedl generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán.

Balíkovna je logistická divize České pošty zaměřená na komerční doručování balíkových zásilek. V rámci vládou schválené transformace České pošty se má v příštím roce oddělit jako samostatná akciová společnost a následně jí pošta plánuje prodat. Státní Česká pošta se zaměří na provoz pobočkové sítě a poskytování služeb, které si u ní objedná stát a další subjekty.

Vedení České pošty už dříve oznámilo, že její poskytovatel komerčních poštovních služeb Balíkovna se oddělí do samostatné společnosti od 1. dubna příštího roku. Nějakou dobu pak zůstane ve vlastnictví státu, aby se ukázalo, jak dokáže samostatně fungovat. Uvedl to generální ředitel Miroslav Štěpán.

Rozdělení České pošty na provozovatele poboček, který poskytuje služby objednané státem, a na poskytovatele balíkových a logistických služeb je jedním z kroků nynější transformace podniku.

Kdo se stane novým majitelem Balíkovny se zatím neví, cena za prodej by se měla pohybovat v řádech miliard. „Určitě je to do čtyř miliard korun. Ale záleží na předmětu transakce. My víme, kolik potřebuje Česká pošta a pak je otázka, co všechno jsme ochotni do transakce dát,“ říká k ceně za prodej Balíkovny Miroslav Štěpán, šéf České pošty v rozhovoru pro Seznam Zprávy.

Doporučované