Hlavní obsah

Provozní zisk jihokorejské automobilky Hyundai ve čtvrtém čtvrtletí klesl

Ilustrační snímek.

Celosvětové maloobchodní prodeje značky Hyundai klesly. Dosáhla sice poměrně dobrých výsledků ve Spojených státech a Indii, ale na druhé straně trpěla slabou poptávkou v Jižní Koreji, Evropě a Číně.

Článek

Jihokorejské automobilce Hyundai Motor ve čtvrtém čtvrtletí klesl provozní zisk o 17,2 procenta na 2,82 bilionu wonů (47 miliard korun). Firma to uvedla v dnešním oznámení. Výsledek tak zůstal za očekáváním. Průměr 24 analytických odhadů sestavených společností LSEG SmartEstimate podle agentury Reuters totiž činil 3,2 bilionu wonů.

Společnost také ve čtvrtek podle agentury Reuters oznámila, že jedná s General Motors (GM) o dodávkách elektromobilů této americké společnosti. Očekává, že růst prodeje se v letošním roce sníží na polovinu kvůli poklesu poptávky. Automobilky diskutují i o případném společném nákupu dílů.

Hyundai tvoří se svou sesterskou firmou Kia Motors z hlediska objemu prodeje třetího největšího výrobce automobilů na světě za konkurenty Toyota a Volkswagen.

Automobilka Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, zatímco Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku.

Doporučované