Hlavní obsah

Propalestinští aktivisté zaplavili sítě Zary. Kritizují bezruké figuríny

Foto: Sergey Bezgodov, Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Oděvní řetězec Zara stáhl z internetu reklamní fotografie s figurínami, kterým chyběly končetiny. Podle médií tak reaguje na propalestinské aktivisty, kteří vyzývali k bojkotu luxusní značky.

Článek

Společnost Inditex, pod kterou patří španělský řetězec s oblečením Zara, z internetových stránek i aplikace stáhla reklamní kampaň, ve které byly vyobrazeny figuríny bez končetin či zahalené do bílých suken. Podle médií tak reaguje na výzvy propalestinských aktivistů ze sociálních sítí, kteří tvrdí, že postavy připomínají zraněné a mrtvé z bojů v Pásmu Gazy. Zde udeřily izraelské jednotky po útoku teroristů z hnutí Hamás na Izrael 7. října.

Samotná Zara vysvětluje stažení fotografií běžnou obměnou kolekcí. K bojkotu se nevyjádřila, pro katarskou televizi Al-Džazíra ale uvedla, že fotografie vznikly v září, tedy před útokem teroristů na Izrael. A samotná kolekce je ještě starší. Přesto její profily na sociálních sítích Instagram a X (dříve Twitter) zaplavily fotografie z protestů proti módní firmě, koláže, kde je názvy firem podbarven krví, a podobně. Na X byl také populární hashtag BoycottZara.

Reklamní kampaň, kterou sdílí propalestinský aktivista s komentářem „bojkot je povinnost, ne možnost“.

Firma při představování kolekce uvedla, že se inspirovala pánskou módou z minulých století. Na propagačních fotkách tak byly i dřevěné žebříky, bedny či staré jeřáby. A právě i kusy bílého plátna.

Není to přitom poprvé, co se Zara, ale i jiné značky, musí potýkat s kritikou veřejnosti kvůli možnému vyznění kampaní či vzhledů výrobků. Zara například v roce 2014 stáhla z trhu dětská trička se žlutou šesticípou hvězdou připomínající Davidovu hvězdu, kterou nacisté nutili nosit židy. Řetězec H&M zase v roce 2018 stahoval mikinu s nápisem „nejvíc cool opice v džungli“, kterou prezentoval na černošském chlapci.

Doporučované