Článek
CME už vlastní šest televizních společností v šesti zemích střední a východní Evropy, které zahrnují 42 kanálů a dosahují celkového počtu 49 milionů diváků. Po souhlasu chorvatských regulačních orgánů totiž mohla dokončit koupi televize RTL Chorvatsko. CME to dnes oznámila v tiskové zprávě.
Hodnota získaných aktiv je podle dřívějších informací 50 milionů eur, tedy přes 1,2 miliardy Kč. Součástí akvizice jsou dlouhodobá práva pro CME k použití značky RTL na chorvatském trhu. RTL Chorvatsko patří společně s veřejnoprávní HRT a soukromou Novou (není spojena se stejnojmennou českou stanicí, pozn. ČTK) mezi nejvýznamnější televizní skupiny v Chorvatsku.
„Posílíme tak svou přítomnost na Jadranu, což je podle nás region s výjimečným růstovým potenciálem. Diváci se mohou těšit na zvýšení produkce lokálního obsahu i zlepšení digitální nabídky. Budeme také pokračovat v tvorbě kvalitního a pluralitního zpravodajství,“ uvedl generální ředitel CME pro ČR, Chorvatsko, Rumunsko, Slovensko a Slovinsko Didier Stoessel.
Díky očekávané úzké spolupráci mezi RTL Chorvatsko a Pro Plus ve Slovinsku předpokládá CME řadu provozních synergií v oblastech digitalizace a obsahu. S ohledem na tyto záměry dojde k několika změnám v řídících a správních strukturách RTL Chorvatsko. Novým výkonným viceprezidentem pro chorvatské operace RTL Chorvatsko se stal Tonko Weissmann. Dosavadní generální ředitel společnosti Pro Plus Branko Čakarmiš se stane předsedou správní rady RTL Chorvatsko a generálním ředitelem pro jaderský region. Dosavadní generální ředitel RTL Chorvatsko Marc Puškarić ze společnosti odejde.
Společnost CME provozuje televizní stanice v České republice, Rumunsku, na Slovensku, ve Slovinsku, Bulharsku a Chorvatsku a je jednou z předních mediálních a zábavních společností ve střední a východní Evropě. CME rovněž vlastní streamovací platformu VOYO.
Chorvatská RTL vysílá od dubna 2004, divákům pozemního vysílání nabízí v zemi dvě stanice všeobecného zaměření a vedle nich kanál RTL Kockica určený dětem, dále pak pět placených televizních kanálů. Podle měření sledovanosti AGB Nielsen Measurement za prosinec 2021 byl hlavní program RTL na druhém místě s 17,23 procenty v cílové skupině 18-49. Celkový obchodní podíl skupiny RTL na chorvatském televizním trhu byl 41,9 procent za rok 2021.
Celkový podíl skupiny RTL na chorvatském televizním trhu se pohybuje kolem 20 procent. Součástí nabídky RTL je i několik chorvatských internetových portálů a také specializované televizní programy šířené po satelitu nebo prostřednictvím internetové televize IP TV.
Skupina PPF podniká ve 25 zemích. Investuje do finančních služeb, telekomunikací, médií, biotechnologií, nemovitostí či strojírenství. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. PPF vlastní aktiva ve výši 40,3 miliardy eur a zaměstnává celosvětově 80.000 lidí.