Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Světové herní scéně dominuje fenomén střílečky Palworld. S 25 miliony prodaných kopií se japonská firma Pocket Pair zařadila mezi nejúspěšnější herní společnosti na trhu.
Ne každému však dělá úspěch studia radost – konkrétně další japonské studio Nintendo, stojící za světoznámými pokémony, se z nadstandardních úspěchů hry více než netěší. Už od začátku ledna si začali představitelé Nintenda všímat podobností mezi oběma hrami. Tou nejmarkantnější jsou takzvaní „Palové“, sloužící jako vaši pomocníci. Ty můžete podobně jako pokémony chytat a ochočit.
Kromě podobného systému se tvůrci ze studia nebáli inspirovat i vzhledem při tvorbě svých monster. S důkazy, že se hra anime fenoménem přece jenom inspirovala, přišel na svém účtu na sociální síti X fanoušek, když porovnal 3D modely jednotlivých Palů s pokémony. Výsledek potvrdil velkou inspiraci při tvorbě monster.
Po zveřejnění videa se k celé situaci rozhodlo na webových stránkách pokémonů vyjádřit i vedení společnosti. „Ve firmě bereme ochranu duševního vlastnictví vážně a celé situaci se budeme v následujících týdnech věnovat.“
Za poslední dva měsíce by to nebyla první žaloba, kterou společnost podala. Podle serveru The Verge se vedení Nintenda na začátku března rozhodlo žalovat firmu Yuzu, která stojí za systémem umožňujícím hrát hry z konzole Nintendo Switch na počítači. Jako odškodné požadují 2,4 milionu dolarů, tedy zhruba 56 milionů korun.
Na fenoménu se chce přiživit i čínský výrobce
Kauza duševního vlastnictví zintenzivněla s aktuálním oznámením čínského herního giganta Tencent. Herní společnost zabývající se převážně předělávkami úspěšných her na mobilní zařízení podle agentury Bloomberg prozradila, že hned dvě studia pod jejími křídly – Timi a Lightspeed – pracují na hrách podobných právě Palworldu.
Konkurentům Nintenda z Japonska i Číny se nelíbí, že by jim po zaplacení licence zbylo 15 procent z tržeb – to by představovalo víc peněz než 6,7 milionu dolarů, za které se studiu Pocket Pair povedlo Palworld vytvořit.
Pokud by však Nintendo podalo na studio žalobu a spor vyhrálo, nejenže by muselo malé studio o 55 členech zaplatit obrovskou pokutu, ale licenci by si k podobné hře musela pořídit i obě čínská studia.
Raketový úspěch
Spor o to, kdo koho a jak inspiroval, probíhá na pozadí obrovského úspěchu hry Palworld. S 25 miliony prodaných kopií se japonská firma zařadila mezi nejúspěšnější herní společnosti na trhu.
Na herní platformě Steam si týden po vydání držela více než 1 850 000 aktivních hráčů v jeden okamžik, a stala se tak hrou s druhým nejvyšším počtem aktivních uživatelů v jednom momentu.
Podle informací z konce března se úspěch hry výrazně podepsal na nejlepším únoru v historii herní konzole Xbox, kde je hra v rámci předplatného zdarma.
Podle informací ze sociální sítě X pracují tvůrci na několika rozšířeních do hry, primární je pro ně ovšem práce na chybách. „Palworld daleko přesáhl naše developerské cíle. První máme v plánu opravit chyby, které ve hře jsou, a pak se přesuneme k práci na implementaci nových mechanik,“ podělilo se studio se svými plány. Jako první by podle zaměstnanců měla do hry dorazit možnost soubojů, kde se utká hráč proti hráči.