Hlavní obsah

Pojišťovna: Stačí nám čestné prohlášení, peníze za shořelé kufry už lidé mají

Rozhovor s Michalem Šimonem, manažerem pro oblast neživotního pojištění z České podnikatelské pojišťovny.Video: Silvie Friedmannová

Lidé, kteří měli prázdninovou cestu na Rhodos pojištěnu, už své peníze prý dostali. „U ztracených nebo shořelých kufrů nám stačí čestné prohlášení a soupis věcí,“ říká Michal Šimon z České podnikatelské pojišťovny.

Článek

Tuzemské pojišťovny odškodňují turisty, kterým ničivý požár na oblíbeném řeckém ostrově překazil dovolenou. Lidem vyplácejí pojištění stornovaných zájezdů a odškodňují ztracené osobní věci nebo ohněm zničená zavazadla.

„Jsme si vědomi, že situace byla nestandardní, v tuto chvíli nám pro likvidaci bude stačit čestné prohlášení toho klienta a potom soupis věcí, o které přišli na dovolené, a v jaké hodnotě ty věci byly,“ říká Michal Šimon, manažer neživotního pojištění z České podnikatelské pojišťovny s tím, že peníze pak vyplácejí během desítek hodin.

Největší evakuace na Rhodosu vyhnala do evakuačních center 25 tisíc lidí, mezi nimi i 1400 českých občanů.

„Klientům, kteří se na nás obrátili, nešlo vyloženě o život, ale situace byla nepříjemná, možná až chaotická,“ popisuje atmosféru na ostrově Šimon. Asistenci podle něj potřebovaly na dálku desítky Čechů.

„Buď jsme jim našli ubytování v jiné části ostrova, nebo jsme jim pomohli najít dopravu zpět do Česka, případně jsme jim radili, jak mají v případě evakuace postupovat, protože to často nevěděli,“ popsal v rozhovoru pro SZ Byznys. „Máme nasmlouvány partnery po celém světě, to znamená, že využíváme informace od lokálních poskytovatelů asistenčních služeb, kteří mají informace přímo z toho místa. Ne vždy to bylo lehké, ale klienty se nám podařilo dostat do bezpečí,“ dodal.

Cestovky to nepoloží

Jaké dopady dosud nevídaná operace v době vrcholící turistické sezóny bude mít na samotné cestovky, nechtěl zatím Michal Šimon vyčíslit, stejně jako dosavadní výši škod, protože čísla ještě nejsou konečná. „Nemyslíme si ale, že by dopad jak na turisty, tak na cestovky byl velký,“ míní.

„Každá cestovní kancelář, která chce podnikat v Česku, musí být pojištěna proti úpadku. Nemáme žádné zprávy, že by byla nějaká cestovní kancelář tak postižena, že by musela dojít k úpadku. Snad jedině kdyby šlo o malou cestovní kancelář, která se specializovala pouze a jen na danou destinaci,“ uvedl.

Já osobně bych na Rhodos v takovém okamžiku necestoval.
Michal Šimon, manažer, Česká podnikatelská pojišťovna

Lidé chtěli na krizových linkách mimo jiné vědět, zda se mají na Rhodos vydat po vyhlášení nouzového stavu. Sháněli informace nejen u cestovních kanceláří, ale volali také na infolinky přímo do pojišťovny. Ta se pak orientovala především podle doporučení Ministerstva zahraničních věcí.

„Nevybavuji si takto rozsáhlou událost, která by nastala v dovolenkovém čase a v okamžiku, kdy v té lokalitě bude tolik občanů České republiky. Já osobně bych tam v takovém okamžiku necestoval, protože se chci vyvarovat všeho, co by mi mohlo prožitek dovolené narušit.“

Celý rozhovor s Michalem Šimonem najdete ve videu nahoře.

Doporučované