Hlavní obsah

Pivovaru Asahi, pod který patří Prazdroj, rostl zisk. Pomohl zájem v Evropě

Foto: Radek Cihla, Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Japonské skupině Asahi Group Holdings , které patří také tuzemský Plzeňský Prazdroj, se loni dařilo, a to především díky úspěchu na domácím trhu i v Evropě. Výnos rostl meziročně o 2,1 procenta.

Článek

Japonská skupina pivovarů Asahi Group Holdings, pod niž patří mimo jiné pivovar Plzeňský Prazdroj se značkami Pilsner Urquell, Velkopopovický Kozel, Radegast či Gambrinus, v loňském roce zvýšila výnos o 2,1 procenta v přepočtu na 15,8 miliardy eur.

Zisk pak vzrostl o 3,7 procenta na 1,8 miliardy eur. Počet prodaných lahví piva se zvýšil o 2,6 procenta. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou skupina v pátek zveřejnila.

Důvodem, proč se Asahi povedlo zvýšit zisk, jsou nedávné akvizice v USA. Společnost odkoupila minulý rok v lednu pivovary Wisconsinu, díky čemuž už nemusí do Ameriky dovážet piva Asahi Super Dry z evropských továren. Zároveň to posílilo její pozici na americkém trhu, píše agentura Reuters. Firma zároveň hlásí růst zisku zejména na domácím a evropském trhu.

Asahi hodlá do roku 2030 zečtyřnásobit celosvětové prodeje svých piv, docílí toho podobnými akvizicemi, jako byla ta ve Wisconsinu. „Od příštího roku budeme v takové finanční pozici, která nám umožní provádět velké fúze a akvizice,“ uvedl loni v rozhovoru pro agenturu Bloomberg generální ředitel skupiny Atsushi Katsuki.

Výsledky před pár dny zveřejnil také druhý největší pivovar na světě – nizozemský Heineken. Ten hlásí růst provozního zisku o 8,4 procenta na 3,5 miliardy eur, zatímco výnosy klesly o 1,2 procenta na 36 miliard eur. Objem prodeje se zvýšil o 1,6 procenta a růst zaznamenaly všechny regiony. Výrazný byl v Brazílii, Indii, Mexiku, Nigérii a Vietnamu.

Doporučované