Článek
Rakouští zákazníci si od prosince zvykají na nové slovo: Pilulka. Skupina vstoupila na tamní trh s velkými ambicemi.
„Chceme být velmi rychle mezi třemi největšími on-line lékárnami na tamním trhu. Naše záměry však sahají mnohem dále – chceme rozvíjet obor lékárenství více k prevenci a péči o zdraví a přinést zákazníkům služby, které na rakouském trhu dnes nejsou,“ říká Martin Kasa, člen představenstva skupiny Pilulka.
Jde o pátou zemi, v níž česká skupina působí. Začínala v Česku a na Slovensku, poté přidala Rumunsko. Letos pak Pilulka představila e-shopy v Maďarsku a nyní v Rakousku. O tom, že půjde o náročný trh, svědčí také přípravy, které trvaly řadu měsíců.
„Rakouské lékárenství je velmi konzervativní a nereflektuje požadavky moderně smýšlejících zákazníků. Přeregulovanost trhu vede k tomu, že rakouskému on-line lékárenství dominují zahraniční subjekty, a to s podílem přes 90 %. Také Pilulka vstupuje na rakouský trh tímto hybridním modelem ‚think local, act global‘, jehož start jsme si úspěšně odzkoušeli již v Maďarsku,“ popsal Martin Kasa.
Prakticky to znamená, že zásilky k rakouským zákazníkům putují z olomoucké centrály.
„Zvládne odbavit více než 7 000 objednávek denně. Rakušané si budou moci vybrat z nabídky 10 000 produktů skladem s rychlým doručením až ke dveřím. Postupně rakouským zákazníkům nabídneme plnohodnotnou nákupní aplikaci Pilulka a služby Pilulka Expres a Pilulka Boxy,“ dodává Michal Hanáček, provozní ředitel Pilulky.
Celkový objem on-line nákupů na rakouském trhu v roce 2021 dosahoval 9,6 mld. eur s meziročním nárůstem o 20 %.
Skupina Pilulka dosáhla v roce 2021 celkových tržeb 3,6 mld. korun. Nejvíce se na tržbách skupiny podílel český on-line kanál s meziročním nárůstem o 61 %.