Článek
Společnost OUR media prodala Parlamentní listy nově vzniklé firmě Naše Média. Za tou stojí investoři a zakladatelé úspěšné herní společnosti Bohemia Interactive Slavomír Pavlíček a Marek Španěl, dalšími akcionáři jsou pak Michal Voráček, Jan Holoubek a Jiří Čermák, tedy dosavadní akcionáři OUR Media.
Společnost je silná díky svobodné soutěži myšlenek
„Svoboda slova je svobodou říkat věci, které někdo jiný nechce slyšet. Snaha umlčet anebo vylučovat kohokoliv ze společenské rozpravy pro jeho názory je proto pro mne naprosto nepřijatelná,“ vysvětluje motivaci ke vzniku projektu Marek Španěl s tím, že parlamentní pluralitní demokracie může být otravná, nepříjemná a mnohdy i nechutná a vyhrocená. „Ale naše společnost je silná právě díky svobodné soutěži myšlenek. Nenechme si tuto kvalitu vzít pod jakoukoliv záminkou,“ dodává.
Právě Marek Španěl a Slavomír Pavlíček prostřednictvím skupiny SPM už od roku 2016 investují do tradičních českých společností, nemovitostí i médií. Do mediální divize SPM patří například týdeník ECHO.
„Konkrétně tento nový projekt ale není součástí skupiny SPM. Je to samostatné, mimo tu skupinu,“ vysvětluje Pavlíček s tím, že na Parlamentnilisty.cz je vyčleněna samostatná společnost Naše Media. „Pro mě je zásadní vytvářet to zázemí a prostředí pro jednotlivé tvůrce nebo mediální projekty. Mojí ambicí není vytvářet obsah, ale prostor a prostředí pro menší, větší a lehce střední média. Ty projekty, pokud nemají zázemí, je velmi obtížné ekonomicky udržet,“ dodává Španěl.
Nejširší paleta názorů
„Chceme, aby měli čtenáři k dispozici co nejširší paletu názorů a informací a dát jim možnost si sami rozhodnout, co chtějí číst a co si chtějí myslet a říkat,“ komentuje svůj vstup v roli spolumajitele do nové společnosti Pavlíček. Parlamentní listy na trhu působí od roku 2008. Podle posledních zveřejněných údajů měla skupina Our Media v roce 2021 obrat 111 milionů korun, čistý zisk 2 miliony.
Podle nedávného průzkumu Dezinformační weby a zpravodajství v ČR, který pro Nadační fond nezávislé žurnalistiky vypracovala agentura Nielsen Admosphere, se lidem spolu se servery Blesk, Sputnik či Aeronet vybaví coby dezinformační médium.
Parlamentní listy denně oslovují statisíce čtenářů. Nadační fond nezávislé žurnalistiky hodnotí medium ratingem B-. Noví majitelé se toto hodnocení i reputaci pokusí zlepšit.