Hlavní obsah

Otevřel první bezemisní McDonald's. Izoluje ho ovčí vlna a pohánějí turbíny

Foto: Crusier/Wikipedia.org

Řetězec chce ekologičtější variantu provozoven rozšířit. Ilustrační fotografie.

Fastfood McDonald's předběhl KFC a otevřel první ekologickou restauraci. Je postavená z recyklovaných materiálů a pohání ji obnovitelné zdroje energie. Společnost má v plánu postavit další.

Článek

Společnost McDonald's se posouvá ke svým ekologickým cílům, kdy chce mít do roku 2050 nulové emise. Ve městě Market Drayton v hrabství Shropshire ve Velké Británii otevřel řetězec rychlého občerstvení svou první bezemisní restauraci.

Server BBC uvedl, že je restaurace poháněná větrnými turbínami a solárními panely. Plášť budovy je vyroben z recyklovaného IT vybavení a domácích potřeb, nápisy jsou vytvořeny z použitých kávových zrn a jako izolace je použita ovčí vlna.

Tato restaurace by podle společnosti McDonald's měla být vzorem pro další, protože řetězec chce tuto ekologičtější variantu rozšířit.

Zároveň jde o první stavbu ve Spojeném království, která má mít nulové emise, tedy nezvyšuje množství skleníkových plynů v atmosféře. Restaurace má být ještě ověřena britskou Radou pro zelené budovy (UKGBC) podle rámce pro budovy s nulovými emisemi uhlíku.

Jsme přesvědčeni, že naše jídlo musí být podáváno v restauracích, které jsou udržitelné i do budoucna. Market Drayton je velkým krokem k tomu, aby se to stalo skutečností.
Beth Hartová, mluvčí McDonald's

„Problematika dekarbonizace stavebnictví je složitá, ale krok společnosti McDonald's je prvním velkým krokem,“ uvedl pro BBC mluvčí UKGBC Simon McWhirter.

Podle mluvčí McDonald's Beth Hartové už společnost začala některé z těchto inovací zavádět i v dalších podnicích. „Na Market Draytonu je vzrušující skutečnost, že bude sloužit jako vzor pro naše budoucí novostavby. Jsme přesvědčeni, že naše jídlo musí být podáváno v restauracích, které jsou udržitelné i do budoucna. Market Drayton je velkým krokem k tomu, aby se to stalo skutečností,“ říká.

Lektorka v oblasti životního prostředí a udržitelnosti na Keele University Sharon Georgeová se domnívá, že postavení takovéto restaurace je „pozitivním krokem a znamením, že se pohled společnosti na udržitelnost mění“.

Americký řetězec tak předběhl svého konkurenta KFC, který chce postavit svou první ekologickou provozovnu rovněž ve Velké Británii do roku 2040. Tento cíl je součástí jeho klimatické strategie Behind the Bucket, díky které se má KFC stát „čistým“ podnikem.

McDonald's a další řetězce rychlého občerstvení, jako jsou KFC či Burger King, se již dříve dostaly pod palbu kritiky investorů, kteří firmy žádali formou dopisu, aby snížily uhlíkovou stopu svých dodavatelských řetězců masa a mléčných výrobků.

McDonald's tak pro své dodavatele zavedl nové a přísnější klimatické cíle. Zároveň se snaží ze svých obalů, ale i hraček přiložených k dětskému menu Happy Meal, odstraňovat plast a redukovat tak produkci odpadu.

Doporučované