Hlavní obsah

Od luxusních brýlí k módě z ulice. Italové kupují americkou značku Supreme

Foto: Photo_12312, Shutterstock.com

Ilustrační foto.

VF Corporation prodá italskému výrobci brýlí Essilor Luxottica streetwearovou značku Supreme za 1,5 miliardy dolarů. Cena je o 600 milionů nižší, než za kolik ji v roce 2020 koupila.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Italská společnost Essilor Luxottica, vyrábějící brýle značek Ray-Ban, Oakley nebo Prada, přidává do svého portfolia první oděvní značku. Tou bude známá Supreme, která už od svého založení v devadesátých letech patří mezi nejexkluzivnější streetwearové a skateboardové značky.

V průběhu své 30leté existence se brandu podařilo spolupracovat s předními módními firmami jako Burberry nebo Jean Paul Gaultier. Známá je i díky spolupráci s Louis Vuitton, ze které se jedna mikina v aukcích prodávala i za více než 115 000 korun.

Značku Supreme prodává VF Corporation za 1,5 miliardy dolarů, v přepočtu 35 miliard korun. VF má kromě Supreme pod sebou další streetwearové značky jako The North Face, Timberland nebo Napapijri. VF prodává brand o 600 milionů dolarů levněji, než za kolik ji v roce 2020 koupila.

Důvodem prodeje je podle tiskového mluvčího VF Brackena Darrella nedostatečná synergie s oděvní společností. „Transakce přinese VF finanční flexibilitu,“ vysvětluje důvod obchodu, po kterém vzrostly akcie VF o 7 %. I přesto je hodnota firmy meziročně nižší o 16 %.

Nové obchodní směry

Podle informací z deníku Financial Times byl sice obchod neplánovaný, ale italský výrobce brýlí v něm vidí příležitost dostat se na oděvní trh. „Nákup prestižní značky, jako je Supreme, nám dává příležitost propojit se s novými mladými zákazníky,“ uvedli představitelé EssilorLuxottica Francesco Milleri a Paul du Saillant v tiskové zprávě.

Prodej vnímá pozitivně i zakladatel značky. „Tento krok nám umožňuje soustředit se na značku, naše produkty a naše zákazníky,“ komentuje krok, který značka opravdu potřebovala. Cena akcií sice mírně roste, ale ani zdaleka se neblíží svému vrcholu v roce 2022, kdy se jeden cenný papír prodával za více než 40 dolarů.

Kromě akvizice Supreme oznámil Essilor Luxottica ve zprávě také nákup 80 % v německé firmě Heidelberg Engineering, která se specializuje například na vývoj zdravotnických IT technologií. Kolik by měl nákup většiny společnosti stát, ovšem v tiskové zprávě nezveřejňují.

Supreme New York je oděvní skateboardová značka založená v americké metropoli v roce 1994. Součástí značky je i skateboardový tým. V rámci kolekcí, které jsou představeny dvakrát ročně a do oběhu jsou posílány po částech jednou týdně, vznikly fotografie amerických popkulturních legend, jako je basketbalista Michael Jordan, boxer Muhammad Ali, rapper Gucci Mane nebo třeba kanadský zpěvák Neil Young. Po světě má 17 kamenných poboček a ty nejbližší jsou v Paříži nebo v Londýně. Oblečení lze koupit i na oficiálních stránkách, všechny produkty jsou ovšem limitovaným zbožím a některé produkty se prodávají za desetitisíce korun.

Související témata:

Doporučované