Článek
Ačkoliv má Česko jednu z nejhustějších sítí obchodů v Evropě, přesto ji řetězce dále zesílí. Věci denní potřeby totiž budou Češi kupovat stále – navzdory nejisté době, inflaci či růstu cen energií.
„Plány na rozšiřování i modernizaci svých sítí mají v podstatě všechny obchodní řetězce. Ve velkých městech si lidé čím dál tím více váží svého času, nechtějí za nákupy dojíždět daleko, a proto je zahušťování obchodní sítě nutností. V menších městech lidé požadují větší výběr, takže do těchto lokalit přicházejí hlavně obchody, které tam zatím nebyly,“ říká Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a viceprezident Hospodářské komory ČR.
Prostor pro růst dalších prodejen tak podle něj v Česku rozhodně ještě je, protože český zákazník je hodně náročný a je ochoten investovat do kvality potravin. Výměnou za to však očekává hezké nákupní prostředí a jednoduchou dostupnost obchodu.
Velká část investic jde podle Prouzy na zelené technologie, snižování energetické náročnosti a lepší vybavení prodejen. Spolu s investicemi do moderních skladovacích a logistických center na ně řetězce vydají každý rok okolo 30 až 35 miliard korun.
Lidl otevře novou prodejnu v pondělí kousek od Václavského náměstí v místech, kde dříve fungovala Československá obchodní banka. Právě po ní zůstal v prodejně zachován obří trezor, v němž banka v minulosti uchovávala své cennosti.
V galerii se dozvíte, čím se pyšní další obchodní sítě (COOP, Penny, Albert, Tesco, Kaufland, Globus, Makro) a co dalšího plánují. (Pro snadnější procházení galerií klikněte na poslední fotku v náhledu ukazujícím počet dalších snímků, pozn. red.)