Hlavní obsah

Nový šéf: Dceřiná firma Letiště Praha už má dost lidí na odbavování kufrů

Foto: Pixabay

Ilustrační foto.

V tuto chvíli už zaměstnanci letiště s kufry nepomáhají. O náborech zahraničních pracovníků zatím společnost diskutuje, řekl předseda představenstva CSAH Jiří Jarkovský.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Odbavovací firma Czech Airlines Handling (CSAH), dceřiná společnost Letiště Praha, se už nepotýká s nedostatkem pracovníků na odbavování zavazadel. V rozhovoru s ČTK to řekl nový předseda představenstva společnosti Jiří Jarkovský. Firma podle něj mimo jiné navázala užší spolupráci s agenturami práce.

CSAH, která se na letišti stará o odbavování kufrů, se na začátku července kvůli nedostatku pracovníků a velkému letovému provozu potýkala se zpožděním nakládky i výdeje kufrů. Kvůli těmto problémům rezignoval předchozí šéf představenstva firmy Tomáš Svoboda. Jarkovský už CSAH v minulosti vedl.

Společnost podle něj už od krize se zavazadly na začátku července ustála několik podobných náročných provozních situací. „To je důkaz toho, že ta opatření jsou účinná a že pracovníci jsou v dostatečném počtu,“ řekl ČTK. Stejné problémy jako na začátku července by se už opakovat neměly, dodal. Za krizového manažera by se Jarkovský neoznačil, situace s odbavováním kufrů je podle něj nyní stabilizovaná.

Jarkovský už v CSAH v minulosti pracoval a šest let ji do roku 2020 ve funkci předsedy představenstva také vedl. S vedením Letiště Praha, akcionářem CSAH, neměl Jarkovský v době svého odchodu stejné názory na další směrování firmy, a tak po vzájemné dohodě z čela představenstva CSAH odešel, řekl. Nyní je jeho úkolem provozně-operativní řízení, které má krizím předcházet, dodal.

„Oběma stranám dává smysl dlouhodobější spolupráce. Těch ambicí, které jsou před námi, je docela dost a skutečně se nedají udělat v tom krátkém čase,“ uvedl Jarkovský. Vedení CSAH podle něj také řeší způsob provozního plánování a jeho případné zefektivnění za použití IT technologií. Diskutuje i o vhodném poměru zaměstnanců na hlavní pracovní poměr a pracovníků na dohody.

Kromě agentur a zaměstnanců na dohodu byl součástí řešení personální krize podle Jarkovského i zájem pracovníků letiště o zaměstnání na dohody, které jsou platné do konce září letošního roku. V tuto chvíli už zaměstnanci letiště s kufry nepomáhají. O náborech zahraničních pracovníků zatím společnost podle něj pouze diskutuje, tuto možnost ale nevylučuje.

Firmu by chtěl Jarkovský v budoucnu také vrátit do zisku, aby se mohlo investovat do jejího dalšího rozvoje. „Hlavním cílem je najít tu správnou rovnováhu, aby cestující, zaměstnanci, ale i akcionář byli spokojeni,“ řekl nový předseda představenstva.

Společnost bude na podzim také jednat se zástupci odborů o kolektivní smlouvě na příští rok, předmětem jednání má být i zvýšení mezd pracovníků odbavování zavazadel. „Rozumíme, že zaměstnanci kromě výše mezd posuzují i benefity, výhody, které zaměstnavatel poskytuje,“ uvedl Jarkovský.

Po odchodu z CSAH Jarkovský v posledních čtyřech letech zastával funkci předsedy představenstva v DPOV, dceřiné společnosti Českých drah, která se zabývá opravami kolejových vozidel.

Doporučované