Hlavní obsah

Nové logo, nový model, nové plány. Škoda Auto představila velké změny

Ilustrační foto.Video: ČTK

aktualizováno •

Největší česká automobilka Škoda Auto dnes představila nový elektrický model Škoda Vision 7S a spolu s ním i nové logo a nové plány na přechod k plně elektrickým vozům.

Článek

Největší česká automobilka Škoda Auto se zásadně mění. Zrychluje svou elektrickou ofenzívu a mění své logo. Do roku 2026 uvede na trh tři nové, čistě elektrické modely a do roku 2030 má pak podíl čistě elektrických vozů na prodeji značky v Evropě vzrůst na více než 70 procent. Právě do elektromobility chce automobilka v příštích pěti letech investovat 5,6 miliardy eur a dalších 700 milionů eur půjde do digitalizace.

Škoda dnes představila novou studii očekávaného sedmimístného rodinného SUV – Vision 7S s dojezdem více než 600 km, s 89kWh baterií a nabíjecím výkonem 200 kW. Vůz má celou řadu nových designových prvků, které bude automobilka využívat i v dalších modelech.

„Dnešek je výjimečným dnem v historii Škoda Auto. Představujeme novou identitu značky Škoda, včetně nového loga, a novou firemní identitu. Prostřednictvím studie Vision 7S nabízíme konkrétní pohled na zcela nový model Škoda, kterým rozšíříme produktové portfolio a naši zákaznickou základnu,“ říká Klaus Zellmer, předseda představenstva Škoda Auto, podle kterého mají právě investice do digitalizace a elektromobility představovat budoucí životaschopnost automobilky a pracovních míst.

Foto: ČTK

Nové logo automobilky Škoda Auto.

„S novou identitou značky se Škoda přizpůsobuje elektrické budoucnosti a zaujímá jasnou pozici mezi konkurenty. Zároveň se ještě zřetelněji vymezuje od ostatních značek koncernu Volkswagen. Vision 7S je předzvěstí nového designového jazyka značky Škoda, který v příštích letech zavedeme do celého produktového portfolia a s nímž se ještě více zaměříme na oslovování zákazníků. Posouváme tak značku Škoda na novou úroveň, abychom ji přizpůsobili novým potřebám a očekáváním našich zákazníků, pokud jde o uživatelskou zkušenost, konektivitu a celou cestu zákazníka,“ dodává Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.

Předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík už v minulosti řekl pro Seznam Zprávy, že mladoboleslavská automobilka se spalovacími motory definitivně skončí v roce 2035.

Pro éru elektromobility a digitalizace Škoda Auto vytvořila nový „designový jazyk“, který bude postupně zavádět od příštího roku. Charakterizují ho minimalistické linie. Nové logo je pak prezentováno bez plastické 3D grafiky, což má být reakce na přesun z tisku na internet. Velkou změnou prošla i firemní identita. Škoda Auto bude používat dva různé odstíny zelené – smaragdovou a elektrickou zelenou.

„S naší novou firemní identitou posouváme vzhled celé značky na vyšší úroveň,“ dodává Jahn s tím, že na vývoji nové firemní identity se pod vedením marketingového oddělení podíleli zaměstnanci napříč celou společností.

Automobilka v prvním pololetí dodala zákazníkům celosvětově 360 559 vozů, což je o 30 procent méně než před rokem. Pokles prodeje v Evropě částečně kompenzoval růst v Indii. Zvýšil se zejména prodej modelu Enyaq iV.

Doporučované