Hlavní obsah

Nová šance na levné přeshraniční nákupy, polská Biedronka míří na Slovensko

Foto: lunopark, Shutterstock.com

Dvě z pěti prodejen Biedronky na Slovensku budou v blízkosti českých hranic (ilustrační snímek).

Obchody polského řetězce s levnými potravinami by se na Slovensku měly otevřít do konce letošního roku. Dva z nich budou nedaleko českých hranic.

Článek

Polský řetězec Biedronka dokončuje přípravy na expanzi na Slovensko. Před rokem firma založila tamní pobočku a nyní oznámila pět lokalit, kde otevře první prodejny.

„Pojď s námi otevřít naše prodejny v lokalitách Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica a Zvolen,“ uvedla ve čtvrtek na sociální síti LinkedIn personální manažerka slovenské Biedronky Zuzana Baloghová.

Foto: Zuzana Baloghová / LinkedIn

Plánované prodejny Biedronky na Slovensku.

Slovenská Biedronka už také inzeruje pracovní pozice pro nové prodejny i centrální sklad. V inzerátech nabízí mzdu kolem 1500 eur, v přepočtu kolem 37 tisíc korun.

Prodejny Biedronky v polských městech nedaleko hranic s Českou republikou se v minulých letech staly díky nízkým cenám vyhledávanou destinací pro nakupující z Čech i z Moravy.

„Takový rodinný nákup nás normálně vyjde minimálně na 2500 korun, tady na 1300 korun,“ řekla loni v létě Seznam Zprávám jedna z českých zákaznic supermarketu Biedronka v polské Bogatynii.

Dvě z pěti budoucích slovenských prodejen Biedronky budou nablízku i českým zákazníkům - ze Senice je to na hranici asi 30 kilometrů, z Považské Bystrice zhruba 40 kilometrů.

Rozdíly v cenách už ale dnes nejsou tak výrazné, protože Polsko od dubna zrušilo nulovou daň z přidané hodnoty na potraviny. Zatímco loni v březnu bylo možné nákupem 27 položek základních potravin a drogerie v Polsku ušetřit zhruba 350 korun, na začátku července stejný modelový nákup v Polsku vyšel už jen o 100 korun levněji.

Jaké ceny Biedronka nasadí na Slovensku, se teprve ukáže.

Do Česka zatím ne

Na český trh vstoupila loni v prosinci polská síť obchodů s kosmetikou a drogerií Hebe, která stejně jako Biedronka patří pod nadnárodní retailovou skupinu Jrónimo Martins. Samotná Biedronka ale expanzi do Česka zatím nechystá.

Tiskové oddělení polského řetězce na dotazy SZ Byznys neodpovědělo, mluvčí firmy Arkadiusz Mierzwa nicméně loni řekl Deníku N, že společnost uvažuje spíše o expanzi do Rumunska. Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy by na tuzemském trhu pro Biedronku nebylo místo.

„Na český trh se dívali, ale ta konkurence je tady tak velká, že by neměli šanci se chytit ani se svou cenovou politikou. Kdyby jim to ekonomicky trošku vycházelo, tak už tady dávno jsou,“ řekl Prouza loni v prosinci SZ Byznys.

Doporučované