Hlavní obsah

Největší světová módní skupina moc neroste. Mohlo být hůř, míní expert

Foto: https://pixabay.com/

Ilustrační foto

Společnost LVMH vykázala za čtvrtletí končící v březnu 3% nárůst tržeb, které dosáhly 20,69 miliardy eur. Společnost čelí problémům v Číně a USA a její budoucí výsledky závisí na ekonomickém vývoji a spotřebitelských preferencích.

Článek

Módní skupina Moët Hennessy Louis Vuitton v úterý oznámila, že její tržby za čtvrtletí končící v březnu vzrostly o tři procenta na 20,69 miliardy eur, což odpovídá očekávání analytiků.

Horší zprávou však je, že celkové tržby společnosti v Asii s výjimkou Japonska ve druhém čtvrtletí klesly o šest procent. „Čínský spotřebitel je vybíravější a více se zaměřuje na kvalitu nákupu. LVMH je však odolnější než jiné luxusní společnosti, protože má rozmanitější portfolio a mnoho značek, které mohou rozložit rizika na jednotlivých trzích,“ uvedla Caroline Connanová, zpravodajka v Paříži pro Bloomberg Television.

„Někteří analytici spekulují, že výsledky LVMH jsou stále nejasné a že poptávka po luxusních značkách může být nadále nízká, především v současném prostředí,“ dodává Connanová.

Dosud se nepodařilo obnovit růst na trhu v USA. Výjimkou je maloobchodní divize LVMH, kde tržby vzrostly o 11 procent díky úspěchu Sephory.

„Myslím, že panují obavy, že výsledek mohl být mnohem horší, zejména proto, že v prvním čtvrtletí roku slábla poptávka v Asii,“ řekl televizi CNBC investiční partner společnosti Tema ETF Javier Gonzalez Lastra.

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton je francouzský nadnárodní konglomerát, který se specializuje na luxusní zboží. V dubnu 2023 jako první v Evropě překročil hodnotu 500 miliard dolarů. Má 60 dceřiných společností, jako například Tiffany & Co, Christian Dior, Fendi a další. LVMH je vlastníkem několika luxusních značek, mezi něž patří móda, vína a lihoviny, parfémy a kosmetika, hodinky a šperky a další.

Doporučované