Hlavní obsah

Nejstarší česká doručovací značka mizí z trhu

Foto: Radek Cihla, Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Společnost Delivery Hero opouští značku Dáme jídlo. Služba na trhu zůstává, nově bude na devíti evropských trzích působit pod společným názvem Foodora.

Článek

Červenou nahradí růžová a Dáme jídlo zmizí jako značka po jedenácti letech z českého trhu. Nejstarší doručovací platforma, která propojuje restaurace a další obchodníky se zákazníky, bude nově působit s novým logem i názvem – Foodora.

Jde o značku, kterou znají momentálně hlavně zákazníci ve Skandinávii.

„Není to jednoduché, brand Dáme jídlo je tady strašně dlouho, zná ho v podstatě každý Čech a lidé ho mají rádi. My už ale vidíme, že potřebuje změnu,“ okomentoval rozhodnutí mateřské společnosti Delivery Hero ředitel Dáme jídlo Adam Kolesa.

Dáme jídlo jako značka skončí už v průběhu dubna. „Hlavní změna by měla přijít k 17. dubnu,“ řekl šéf firmy Adam Kolesa pro SZ Byznys. Ve stejnou chvíli se přejmenují i aplikace na Slovensku, Maďarsku a v Rakousku.

Dáme jídlo vzniklo v srpnu 2012, založil jej Tomáš Čupr, současný majitel konkurenční platformy Rohlik.cz. V roce 2014 se stala součástí německé skupiny Delivery Hero.

Od roku 2019 je jediným vlastníkem společnost Delivery Hero SE.

Změny si nejdříve všimnou lidé na chytrých telefonech. „Chceme se zaměřit na kvalitu našich služeb, třeba v rychlosti dovozu, rozšiřujeme dovozové zóny, nově zavedeme i předplatné, doplnil ředitel firmy.

Adam Kolesa bude hostem pondělní Agendy SZ Byznys. Rozhovor můžete sledovat v 15 hodin na webu Seznam Zprávy nebo v oblíbené podcastové aplikaci.

Delivery Hero SE

  • Globální platforma zaměřující se na rychlé doručení. Funguje ve více než 70 zemích Asie, Evropy, Latinské Ameriky, Blízkého východu a Afriky.
  • Začínala v roce 2011 rozvozem jídla, dnes provozuje vlastní rozvážkovou platformu na čtyřech kontinentech.
  • Sídlí v Berlíně a od roku 2017 je kótovaná na frankfurtské burze cenných papírů. Je součástí burzovního indexu MDAX.

Doporučované