Hlavní obsah

Nejspíš svůj Game Pass zruším, reagují hráči na zdražení Microsoftu

Foto: Tada Images, Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

Technologický gigant Microsoft má problém nejen s aktuálním globálním výpadkem IT, navíc se potýká s kritikou od předplatitelů svého Game Passu. Ten je totiž od 10. července dražší, a navíc nenabízí tolik funkcí jako dříve.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Microsoft je aktuálně cílem kritiky nejen kvůli globálnímu IT výpadku, který ochromil letiště, média a řadu velkých firem po celém světě. Předplatné streamovací služby Game Pass, nabízející hráčům výhody jako online hraní, výběr z katalogu her nebo tituly od Microsoftu v den vydání, totiž přichází s nepopulárními a zásadními změnami.

Platforma, která se stala téměř neoddělitelnou součástí konzole Xbox nebo počítačů, mění především cenu a názvy úrovní předplatného. Chybět bude například možnost vyzkoušet si exkluzivní hry od studií Microsoftu v den vydání, což je v rozporu se slibem, který svým zákazníkům společnost dala. Federální obchodní komise už tuto situaci označila jako degradaci produktu a bude se jí zabývat.

Hráči totiž nyní za podobný obsah zaplatí zhruba o tři dolary měsíčně více než dříve. Nové úrovně jsou v oběhu od 10. června a všechna stávající předplatná budou fungovat až do 12. prosince. Omezené možnosti a vyšší ceny nyní nutí hráče uvažovat, zda budou v předplatném pokračovat.

Zhruba v polovině září má být uvedena zcela nová úroveň „standard“, která po prvním představení hráče zklamala. „Za stejnou cenu, jako bylo nejdražší předplatné, ale bez her v den jejich vydání a bez EA passu, nejspíš svůj Game Pass zruším,“ stěžují si na sociální síti reddit majitelé konzole, kteří budou za novou úroveň Standard platit 15 dolarů, tedy o pět dolarů méně než balíček Ultimate, který je ze všech nejdražší. V přepočtu tedy za 460 korun. Balíček Ultimate však obsahoval několik zásadních výhod, jako je cloudové streamování her, které hráčům umožňuje hru zapnout a hrát pomocí dat přenesených z cloudového úložiště.

Dalším bonusem, o který hráči v předplatném Standard přijdou, je například EA pass, který byl součástí balíčku Ultimate a předplatitelům nabízel oblíbené sportovní hry jako třeba FC 24, dříve známou jako série FIFA. Nejvíce si však hráči stěžují na zrušení možnosti zahrát si nové hry od Microsoftu v den vydání. V rozhovoru pro server Bloomberg letos v květnu přitom ředitelka Xboxu tvrdila, že právě brzké vydávání svých exkluzivních her je jejich cílem. „Víme, že naši hlavní uživatelé mají Game Pass rádi, je to herní předplatné, v rámci kterého získáte celé portfolio her. Důležité však je, že v rámci služby Xbox Game Pass získáte každou naši hru hned v den vydání, a tak to zůstane,“ uvedla prezidentka Xboxu Sarah Bond.

Situace se nejvíce týká herních hitů, jako je Call of Duty, spadajícího pod studio Activision/Blizzard, které po několikaletém soudním řízení konečně Microsoft za 68,7 miliard dolarů získal. Jednalo se o největší herní akvizici v historii, která v přepočtu Activision/Blizzardu přinesla více než 1,5 bilionu korun. Spor, který s technologickým gigantem vedla například firma Sony, Evropská komise nebo FTC, se týkal ochrany hospodářské soutěže.

Doporučované