Hlavní obsah

Miliardáři se prostříleli do herního světa, teď to zkoušejí i v módě

Foto: Trenýrkárna, Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Byznysmeni ze skupiny SPM se zaměřením na herní průmysl chtějí posílit v módě. Tržby společnosti DaniDarx, kterou spoluvlastní a pod kterou patří e-shop Trenýrkárna.cz, loni vzrostly na téměř 300 milionů korun.

Článek

„V roce 2024 společnost DaniDarx utržila necelých 300 milionů korun,“ uvedl ředitel podniku Ruslan Skopal. Firma zastřešuje módní byznys, kam patří největší prodejce spodního prádla Trenýrkárna.cz a od loňska také zkrachovalá značka s pánským oblečením Pietro Filipi. Hrubá marže podle Skopala vzrostla o 32 procent.

Podnikání v módním maloobchodu je v posledních letech náročné zejména kvůli čím dál větší roli čínských tržišť Shein a Temu, která nemusejí dodržovat přísné evropské nařízení a zákony.

„Donutilo nás to ještě víc vyrábět privátní značky. Je obrovský tlak na marži a efektivitu. Kvůli tržištím musíme snižovat cenu a zvyšovat efektivitu práce, abychom měli co nejmenší vstupy,“ líčí Skopal. Krok s čínskými tržišti prý drží i díky využití umělé inteligence. „Musíme dokázat, že náš model je životaschopný, nemůžeme jen sedět a plakat, to není náš styl,“ dodal podnikatel.

Skopal založil Trenýrkárnu se svým kamarádem Adamem Rožánkem v roce 2012. V roce 2022 do ní poprvé vpustili investory ze skupiny SPM, která je rozkročena do několika oborů včetně realit a módy, ale jejím hlavním záběrem je tvorba počítačových her ve společnosti Bohemia Interactive. Ta stojí za celosvětově úspěšnými herními hity, jako jsou střílečky Operace Flashpoint, série Arma nebo hra DayZ.

Skupina SPM svůj podíl ve společnosti DaniDarx v minulém roce navýšila ze 40 na 65 procent, zakladatelé se napůl dělí o zbývající menšinový podíl. Součástí loňského obchodu byla také ochranná známka Pietro Filipi, posílení kapitálových fondů a investice do rozvoje, která zahrnuje mj. chystanou expanzi do zahraničí.

Herní miliardáři mají za sebou další čerstvý počin v módě. Letos v únoru ovládli maloobchodní síť s pánskou módou Feratt fashion. Navzdory složité situaci v sektoru plánují další posilování módní divize.

„Módním sektorem se naše skupina bude dál zaobírat. Byznys chceme rozšiřovat,“ řekl SZ Byznys spolumajitel SPM Slavomír Pavlíček.

Skupina dále drží podíl 70 procent v e-shopu s menstruačními pomůckami Maluna.cz. „Plánujeme tam investovat další prostředky. Také budeme finančně i manažersky posilovat Trenýrkárnu,“ řekl SZ Byznys Pavlíček.

V rámci fashion projektů plánuje také větší přesah značek do digitálního i tradičního obchodu. „Rádi bychom obě aktivity spojily a u značky Feratt posílili online, u Trenýrkárny naopak v offline prostředí, kde nepůsobí. Současně chceme posílit naše značky Pietro Filipi, spodní prádlo Styx a Nedeto,“ uvedl.

Dalším významným prodejcem spodního prádla je v tuzemsku společnost Astratex ze skupiny Enterstore, patřící do fondu Hartenberg Andreje Babiše.

I tato společnost se potýká s ostrou konkurencí online tržišť. „Marketplaces nám jednak zvyšují marketingové náklady, ale zároveň odvádí menší procento zákazníků, kteří jsou senzitivnější na cenu,“ uvedl provozní ředitel Astratex Daniel Lupinski. Firma na to zareagovala tím, že rozšířila nabídku. Enterstore provozuje také e-shopy Sportega, Ovečkárna a Unuo.

Doporučované