Hlavní obsah

McDonald’s i KFC expandují. Lákají je ekonomické problémy Číny

Foto: Michal Turek, Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Řetězec rychlého občerstvení McDonald’s chce otevřít do roku 2027 zhruba 10 000 nových provozoven po celém světě, především v Asii. Na tamní trh si ale brousí zuby i konkurenční KFC.

Článek

Známý americký řetězec rychlého občerstvení McDonald’s ve středu oznámil svůj záměr otevřít do roku 2027 zhruba 10 000 nových provozoven po celém světě. Šlo by tak o nejvýznamnější období expanze v jeho historii. Celosvětově by podle plánů společnost v budoucnosti provozovala na 50 000 restaurací a počet zákazníků by měl dosáhnout čtvrt miliardy.

Firmě se daří zejména díky nestabilní ekonomické situaci nejen ve Spojených státech, což hraje do karet právě restauracím, které kombinují levnější jídlo a silné marketingové kampaně. Podle agentury Reuters se firma zaměří zejména na Indii, Japonsko, Brazílii a Čínu, přičemž jen v poslední zmíněné zemi chce otevřít na čtyři tisíce poboček. Už nyní je Čína pro McDonald’s druhým největším trhem po domácích Spojených státech.

Asijská velmoc přitom láká i konkurenci. Skupina Yum Brands, pod kterou patří v Česku také populární řetězec KFC, který se zaměřuje na pokrmy z kuřecího masa, ale i Pizza Hut či Taco Bell, hodlá během letošního roku otevřít v zemi na 1600 nových restaurací, píše Bloomberg.

Web si také všímá, že růst obliby stravování v podobných řetězcích souvisí s horší finanční situací v zemi. Právě čínská ekonomika podle dostupných údajů zpomaluje, což trápí tamní prodejce oblečení, elektroniky či šperků, zatímco během tří let by zde mělo vyrůst přes šest tisíc poboček některé ze značek Yum.

Související témata:

Doporučované