Hlavní obsah

Matka Facebooku bude propouštět ve velkém. Padají jí zisky z reklamy

Foto: Shutterstock.com

Šéf společnosti Meta Mark Zuckerberg.

Společnost Meta, která zastřešuje Facebook, Instagram či WhatsApp, propustí 11 tisíc lidí. Je dalším z velkých technologických hráčů, který k výpovědím sáhl.

Článek

Americká internetová společnosti Meta Platforms propustí více než 11 000 lidí, což je zhruba 13 procent její pracovní síly. Firma to uvedla ve svém sdělení. V letošním roce jde o jedno z nejmasovějších propouštění v technologickém sektoru.

Meta, která je majitelem sociálních sítí Facebook a Instagram či komunikační služby WhatsApp, se potýká s rostoucími náklady a slabším zájmem inzerentů.

„Přijímám zodpovědnost za toto rozhodnutí a za to, že jsme k němu dospěli,“ napsal v prohlášení šéf a většinový majitel společnosti Mark Zuckerberg. „Vím, že je to to pro všechny těžké, obzvlášť pro ty, kterých se to týká,“ doplnil v prohlášení, ze kterého citovala agentura Bloomberg.

Společnost uvedla, že ke snižování počtu zaměstnanců dojde napříč celou společností, ale škrty pocítí především náborový tým a „výraznější“ restrukturalizací projdou i obchodní týmy. Meta také prověří své nemovitostní portfolio, přezkoumá své výdaje na infrastrukturu a převede některé zaměstnance na sdílení pracovních míst. Výsledky těchto škrtů očekává během dalších měsíců.

Metu letos postihly horší finanční výsledky, se kterými přišel také dlouho nevídaný akciový výprodej – akcie spadly o 71 procent. Aktuální oznámení je reakcí na tyto propady a představují nejhlubší zářez od vzniku společnosti v roce 2004, uvedl Bloomberg.

Zuckerberg vsadil miliardy dolarů na svou vizi metaversa, která však zatím firmě odsála miliardy dolarů, ale neuchytila se. Šéf Mety proto žádá investory o trpělivost, protože v případě takového projektu se podle něj návratnost může dostavit až za mnoho let.

Zároveň s obrovskými výdaji však stagnoval růst vlajkové sociální sítě Facebook, jejíž příjmy drží celou skupinu. Společnost se snaží čísla podpořit a pokračuje v přidávání uživatelů do aplikace pro sdílení fotografií Instagram tím, že experimentuje s algoritmem více založeným na zájmech a krátkými videi nazvanými Reels.

Doporučované