Hlavní obsah

Lidé více utráceli. Tržby v maloobchodě se loni zvedly o 4,6 procenta

Foto: AI vizualizace, Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Maloobchodní tržby loni podle ČSÚ meziročně stouply o 4,6 procenta, rostly ve všech měsících. V prosinci růst zrychlil na 6,2 procenta z listopadových 4,2 procenta.

Článek

Tržby v maloobchodě se v prosinci reálně meziročně zvýšily o 6,2 procenta a meziměsíčně o 1,2 procenta. Tržby za prodej a opravy motorových vozidel meziročně klesly o 0,5 procenta a meziměsíčně o jedno procento.

Za celý rok 2024 se pak tržby v maloobchodě zvýšily o 4,6 procenta, za prodej a opravy motorových vozidel vzrostly o 1,2 procenta. Uvedl to v aktuální zprávě Český statistický úřad (ČSÚ).

„Maloobchodní tržby po očištění o cenové vlivy zaznamenaly v prosinci meziroční růst o 6,2 procenta. Na zvýšení se podílel prodej pohonných hmot, nepotravinářského zboží i potravin. Za celý rok 2024 maloobchodní tržby vzrostly o 4,6 procenta. Nejvíce k růstu přispěl prodej prostřednictvím internetu a zásilkové služby,“ říká Jana Gotvaldová, vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ.

Za celý rok 2024 tržby za nepotravinářské zboží meziročně vzrostly o 6,1 procenta, za pohonné hmoty o 5,1 procenta a za potraviny o 2,4 procenta. Za prodej a opravy motorových vozidel tržby vzrostly o 1,2 procenta, v tom za opravy motorových vozidel se zvýšily o 2,7 procenta a za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) o 0,8 procenta.

Tržby ve specializovaných prodejnách s kosmetickými a toaletními výrobky meziročně vzrostly o 13,2 procenta, s oděvy a obuví o 4,4 procenta, s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 3,9 procenta, s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím o 2,3 procenta a s výrobky pro domácnost o 1,7 procenta.

Naopak tržby klesly v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením o 0,2 procenta. V nespecializovaných prodejnách s převahou potravin se tržby zvýšily o tři procenta a ve specializovaných prodejnách potravin se snížily o 0,5 procenta. Tržby v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží se zvýšily o 14 procent. Internetovým a zásilkovým obchodům tržby vzrostly o 18,2 procenta.

Doporučované