Článek
Internetová skupina Mall Group ke konci ledna trvale uzavře všechny své kamenné prodejny v Česku. Poslední objednávky s doručením na prodejnu bude možné uskutečnit do 22. ledna.
„Rozhodnutí uzavřít naše kamenné pobočky nebylo jednoduché, ale poslední měsíce spojené s naší integrací se skupinou Allegro nás utvrdily v tom, že potřebujeme naši transformaci uspíšit a prohloubit,“ uvedla tisková mluvčí Mall Group Pavla Hobíková pro SZ Byznys.
„Na základě našich analýz víme, že k zákazníkům dokážeme jejich objednávky díky zapojení husté sítě výdejních míst a samoobslužných boxů doručovat efektivněji a rychleji,“ dodává.
Podle jejího vyjádření navíc význam takzvaných Mall Shopů v rámci celkového objemu nákupů na Mallu neustále klesal. Aktuálně si zboží v těchto prodejnách vyzvedává méně než 15 procent zákazníků.
„Obliba ‚picku-up pointů‘ a samoobslužných boxů, které jsou přístupné 24/7, naopak neustále roste,“ dodává Hobíková.
Mall Group
- skupina Mall Group provozuje více než dvě desítky e-shopů zabývajících se prodejem širokého portfolia produktů od elektroniky po potraviny
- zahraniční pobočky některých on-line obchodů působí v sedmi zemích
- seskupení Mall Group vzniklo v roce 2016, kdy investiční skupina Rockaway dokončila za finanční podpory Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a skupiny PPF převzetí sítě e-shopů Mall
V důsledku uzavření kamenných prodejen podle vyjádření společnosti přijde o původní pracovní místo přibližně sedmdesát zaměstnanců.
„Se sedmi desítkami zaměstnanců, kterých se tyto změny dotknou, jednáme a jsme připraveni jim být při těchto změnách nápomocni,“ dodává mluvčí.
Navzdory uzavření vlastních kamenných prodejen počet míst, kde mohou zákazníci zboží vyzvednout a reklamovat, naopak přibývá. Aktuálně mají k dispozici skoro patnáct tisíc výdejních míst v Česku.
Mall Group v loňském dubnu koupila největší polská internetová obchodní platforma Allegro, která zaplatila 867 milionů eur, tedy v přepočtu přes 20 miliard korun.
Spojení těchto firem si dává za cíl podpořit pokračující mezinárodní expanzi skupiny a umožnit obchodníkům z celého regionu i mimo něj těžit z toho, že mohou díky jedinému zalistování své výrobky prodávat napříč více zeměmi.
Skupina Allegro v loňském třetím čtvrtletí meziročně sice zvýšila provozní zisk o 14 procent na 537,3 milionu zlotých (zhruba 2,8 miliardy Kč), výsledky internetového obchodu Mall zůstávají ale ve ztrátě, stejně jako v předchozích čtvrtletích. Z 62 milionů zlotých ve druhém kvartálu ztráta klesla na 50 milionů zlotých (zhruba 260 milionů Kč).
Podle informací, které v loňském listopadu uvedl finanční ředitel podniku Jon Eastick, se Allegro nyní připravuje na útlum v oblasti spotřebitelských výdajů. „V listopadu jsme začali registrovat zpomalování růstu. Rosteme, ale ne tak rychle jako dříve,“ řekl Eastick v rozhovoru s agenturou Reuters.
Dodal, že toto zpomalování bude pravděpodobně pokračovat i v první polovině příštího roku. Zrušení kamenných poboček Mall by tak mohlo být jedním z dalších kroků, jak omezit zbytné výdaje obchodní skupiny.