Hlavní obsah

Kofola zvýšila tržby o 13 procent. Dařilo se hlavně „na čepu“

Foto: Martin Strachoň/Wikimedia Commons

Ilustrační snímek.

V druhém čtvrtletí vzrostly nápojářské Kofole oproti loňskému roku tržby o 13 procent. Dařilo se jí především díky zájmu o čepované nápoje. Firma i přes povodně směřuje k horní hranici avizovaného celoročního výsledku (EBITDA).

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

V druhém čtvrtletí rostly společnosti Kofola jak tržby, tak ukazatel EBITDA, tedy zisk před odečtením úroků, daní, odpisů. „Druhý kvartál byl pro nás úspěšný. V porovnání se stejným obdobím minulého roku jsme navýšili tržby o 13 %,“ uvedl Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko v tiskové zprávě.

„Zvýšené prodeje jsme zaznamenali napříč formáty. Nejvíce se dařilo čepovaným nápojům, které narostly o sedm procent. Úspěch slavily i jednotlivé značky – Kofola vzrostla v porovnání s minulým rokem o 10 %, významnější nárůst zaznamenaly i minerální vody Korunní a Kláštorná Kalcia“, vysvětlil.

UGO, které dodává na trh čerstvé ovocno-zeleninové šťávy a provozuje síť Salaterií a Freshbarů, zaznamenalo růst tržeb o 23 % ve srovnání s loňským rokem. Tato divize má připravenou expanzi v Praze, v menších městech jako například v Olomouci povyšuje Freshbary na Salaterie. Vznikají i další pobočky v nových městech a otevřen bude například Freshbar v Českých Budějovicích.

+3

Samostatným a významným pilířem Kofoly se zkraje roku staly Pivovary CZ Group. Díky dobrým tržbám, které vzrostly o 13 %, je jejich EBITDA o 12 mil. Kč lepší, než se čekalo. „Tohoto výsledku jsme dosáhli zejména díky vyšším prodaným objemům, které pokrývají rostoucí náklady. Marketingově se nejvíce dařilo značce Zubr, která uspěla v soutěži PIVEX 2024 a jejíž Zubr Grand získal zlato i v kategorii světlých ležáků,“ jmenuje úspěchy René Musila, generální ředitel Pivovary CZ Group.

Rostoucím tržbám celé skupiny Kofola odpovídá i rostoucí EBITDA, která i díky stabilizaci cen energií a materiálových vstupů vzrostla ve druhém čtvrtletí v porovnání s loňskem o 66 %. I léto naznačuje dobré výsledky a management skupiny Kofola proto věří, že i přes postižení krnovského a dvou pivních závodů se výborná sezona odrazí v úspěchu celého roku.

Povodňové škody se vyšplhají podle prvních odhadů zhruba na 100 až 200 mil. Kč, z čehož část pokryje pojistka. S následky ničivé vody se budeme nejdéle vyrovnávat v Krnově, ale chod firmy jsme schopni bezproblémově zabezpečit díky ostatním závodům. V tuto chvíli si proto myslím, že míříme spíše k horní hranici avizovaného výhledu EBITDA, blížíme se tedy k 1,8 mld. Kč. “ uzavírá Martin Pisklák, finanční ředitel skupiny Kofola.

Podívejte se: Seznam Zprávy sestavily žebříček 100 nejhodnotnějších českých firem. Kliknutím na řádek v tabulce nebo na interaktivní grafiku je možné zjistit další podrobnosti o umístěné společnosti.

Partnery České elity jsou společnosti ORLEN Unipetrol, Penta Fund, Burza cenných papírů Praha, UniCredit Bank, A&O Shearman.

Odborným garantem žebříčku TOP 100 České elity je společnost Deloitte.

Doporučované