Hlavní obsah

Kofola hlásí silné čtvrtletí, její akcie dělají investorům radost

Foto: Kofola

Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola.

Nápojářská Kofola ve čtvrtek oznámila své hospodářské výsledky a i přes komplikace v podobě nedávných povodní skupina navýšila tržby i zisk.

Článek

Kofola ČeskoSlovensko zaznamenala během hlavní sezony výrazný růst. Tržby ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o 30,4 procenta na 8,63 miliardy korun, což se pozitivně projevilo ve všech oblastech podnikání skupiny, včetně nově připojených pivovarů. Čistý zisk činil 663,5 milionu korun, což je meziroční nárůst o 65,5 procenta.

Provozní zisk celé skupiny před odečtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) za prvních devět měsíců dosáhl 1,6 miliardy korun, což představuje meziroční růst o 41 procent. Podle vedení společnosti se očekává, že výsledky za celý rok se přiblíží horní hranici již dříve oznámeného výhledu.

V září se Kofola potýkala s následky ničivé povodně v Česku, která nejvíce zasáhla krnovský výrobní závod a skladový a logistický areál dceřiné společnosti Santa Trans.

„Díky obrovskému nasazení našich zaměstnanců ze všech koutů ČeskoSlovenska se nám podařilo závod postavit rychle na nohy. Všechny linky už nám opět běží. Zákazníkům, primárně z oblasti gastronomie, se tímto ještě jednou omlouváme za zhoršené dodávky v tomto pro nás náročném období,“ uvádí Daniel Buryš, generální ředitel československého nápojového pilíře.

+3

I přes tyto komplikace se Kofole podařilo navýšit tržby o deset procent v porovnání s třetím čtvrtletím roku 2023. Podle Buryše k tomu nejvíce přispěly rekordní měsíce červenec a srpen, ve kterých Kofola přesáhla na tržbách 800 milionů korun, což bylo historicky nejvíce.

Druhý nejsilnější pilíř Kofoly, Adriatický region, zaznamenal v posledním sledovaném období silné prodeje na všech trzích – Slovinsko rostlo o devět procent, Chorvatsko zaznamenalo působivý růst o 18 procent a exportní trhy posílily o 14 procent.

Podle Kofoly stála za úspěchem mimo jiné efektivní logistika. K tomu se přidala i delší turistická sezóna, kterou díky teplému a slunečnému počasí prodloužil zářijový konec léta.

„Skutečnost, že i přes povodňové komplikace máme za sebou úspěšnou sezonu, nám pomohla k tomu, že jsme mohli na konci října rozhodnout o výplatě zálohy na dividendu ve výši 7,50 Kč na akcii před zdaněním. Výhled EBITDA za celou skupinu Kofola se stabilizoval na horní avizované hranici, očekáváme ji tedy ve výši 1,8 miliardy Kč,“ uvedl Martin Pisklák, finanční ředitel skupiny Kofola.

Akcie rostou

Akcie Kofoly ve čtvrtek na pražské burze posílily o 1,3 procenta na 384 Kč. Během minulého týdne stouply o deset procent, nejvíce ze všech obchodovaných titulů. Pomohlo jim zvýšení cílové ceny na 410 korun s doporučením „koupit“ od Fio banky, která Kofolu analyticky pokrývá. Od začátku roku jsou výše o 38 procent.

„Zobchodovaný objem byl asi čtyřnásobný proti dlouhodobému průměru,“ poznamenal analytik Bohumil Trampota z Komerční banky. V úterý 12. listopadu, tedy den po zvýšení cílové ceny, činil objem zobchodovaných akcií přes 12 milionů korun.

Akcie Kofoly Fio banka považuje za atraktivní z několika důvodů, jak přiblížil analytik banky Jan Raška. „Jednak oživení hospodaření po obtížných covidových a inflačních letech, potenciál organického růstu díky stabilitě makroekonomického prostředí, akviziční růst vlivem nových akvizic v podobě Pivovarů CZ a Mixa Vending a zvyšující se dividendový potenciál.“

Kofola

  • Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě.
  • Má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích.
  • K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Kofola má kolem 2000 zaměstnanců.
  • Dalšími hráči na trhu nealkoholických nápojů jsou společnosti Coca-Cola, Zon, Mattoni 1873 nebo Red Bull.

Doporučované