Hlavní obsah

Kalhotky na „ženské dny“ získaly obří investici

Foto: Linda Šejdová, Seznam Zprávy

Tomáš Zahradník a Linda Šejdová vyrábějí menstruační kalhotky. Od investorů získali celkem 150 milionů korun. Největší díl dostali nedávno.

Česká společnost vyrábějící menstruační kalhotky získala stamilionovou investici na další rozvoj. Ke dvěma investorům, kteří startup podpořili už v minulosti, se nově přidává i rodina Baťa.

Článek

Tuzemský startup snuggswear, který začal před čtyřmi lety vyrábět menstruační kalhotky, jež lze po použití jednoduše vyprat a používat dál, získal novou velkou investici.

Na další rozvoj i expanzi kalhotek prodávaných pod značkou Snuggs má nově 115 milionů korun. Do firmy je posílá rodina výrobce obuvi Baťa a investoři z předchozích kol – finanční skupina Wood & Company a investiční fond Nation 1. Největší částku věnovala v tomto kole společnost Wood & Company, následně Baťa a poté Nation 1. Za dobu své existence se firmě podařilo od investorů vybrat už 150 milionů korun.

Aktuální suma ve výši 115 milionů korun je zatím největší investicí do DTC (direct-to-consumer, prodej přímo koncovým zákazníkům – pozn. red.) značky v Česku. Podobným společnostem podnikajícím u nás se zatím podařilo získat investice v řádu jednotek milionů korun (například výrobce designových hrnců Fabiny), nebo si rozvoj hradí z vlastních peněz či úvěrů (Mixit, Mana, Magu…).

Co to je Family office

  • jde o komplexní specializované služby, jejichž cílem je zajistit efektivní řízení, správu, ochranu a rozvoj rodinného majetku
  • spadá pod to například správa finančních prostředků, rozvoj majetku pomocí investic do nemovitostí a dalšího majetku a zajištění přesunu majetku rodiny na další generace tak, aby se předešlo jeho rozdrobení

Family office rodiny Baťa, která je známá díky stejnojmennému obuvnickému impériu, přispěla na rozvoj značky poprvé.

„Rozhodli jsme se investovat do společnosti Snuggs, protože se nám líbí příběh udržitelných a progresivních produktů, které vytvořili. Věříme, že se Snuggs může stát globálním lídrem, protože spotřebitelé mění své nákupní zvyklosti a hledají autentické a originální značky,“ uvedl k investici Thomas Archer Baťa.

Finanční skupina Wood & Company, která podpořila startup finančně už několikrát, oceňuje hlavně ekologickou stránku produktu. K té patří například to, že jsou kalhotky podle srovnávací studie pražské VŠCHT ve srovnání s vložkami a tampony více než třiapůlkrát šetrnější k životnímu prostředí. Při jejich výrobě se například spotřebuje téměř osmkrát méně vody a třikrát méně fosilních paliv.

„Jsme nadšení, že můžeme podpořit zakladatele a celou společnost při jejich růstu. Vždy hledáme příběhy, které výrazně zlepšují kvalitu života svých klientů a také významně přispívají ke zlepšování životního prostředí. Těšíme se na další růst Snuggs a jsme přesvědčeni, že mohou být zajímavým kandidátem pro vstup na kapitálový trh,“ podotýká k podpoře firmy partner společnosti Jan Sýkora.

Tomáš Zahradník, který značku Snuggs založil v roce 2019 společně s Lindou Šejdovou, o této možnosti do budoucna uvažuje. „U komunitních byznys modelů, jako je ten náš, jsou vstupy na burzu v posledních letech časté a může to dávat smysl. Každopádně je to jedna z variant, kterou budeme do budoucna zvažovat. Horizont zatím nespecifikujeme,“ uvedl Zahradník. Předčasné jsou podle něj také úvahy o tom, jak velký podíl by případným akcionářům nabídli.

Společnost, která vyváží své zboží do Německa, Nizozemska, Rakouska, Velká Británie a na Slovensko, si v loňském roce připsala několik rekordů. Vůbec poprvé dosáhla na obrat ve výši čtvrt miliardy korun, což bylo téměř o polovinu více než v roce 2021, kdy činil 170 milionů korun.

„Stali jsme se dominantním lídrem nizozemského trhu a jedním ze tří největších hráčů v Německu. Naše spodní prádlo nosí už přes 200 tisíc zákazníků po Evropě a počet prodaných menstruačních kalhotek dosáhl již 750 tisíc kusů,“ pokračuje ve výčtu milníků spoluzakladatelka společnosti Linda Šejdová.

Alternativy v Česku

  • Prodávají se zde i jiné značky menstruačních kalhotek, například Repetky, Sayu, Meracus, Selenacares, MyFeminy nebo EiVi.
  • Další možností jsou menstruační kalíšky, které se vyrábějí z latexu nebo lékařského silikonu.
  • Průměrná žena spotřebuje za celý svůj život 10 až 15 tisíc běžných menstruačních pomůcek.

Menstruační kalhotky se také po přímém prodeji koncovým zákazníkům pomocí e-shopu dostávají i do kamenné obchodní sítě. Po zařazení do nabídky sítě drogerií DM se podle Šejdové nově objeví také v řetězci Rossmann.

Startup také plánuje další expanzi, i když zatím bez upřesnění konkrétních lokalit. „Objednávky nám chodí z celé Evropy. Letos tak otestujeme vstup na další velké evropské trhy,“ nastiňuje směr dalšího rozvoje Zahradník.

Společnost také očekává, že letos budou stoupat také její tržby. Cenu kalhotek firma zatím zvyšovat nechce a snaží se rostoucí náklady pokrýt ze svého.

„V Česku, Nizozemsku a na Slovensku jsme profitabilní. Letos je plán ještě zrychlit růst tržeb a zároveň i vylepšit profitabilitu v Německu,“ podotýká k tomu pouze Zahradník.

Co se týče sortimentu výrobků, tak tam společnost se 30 zaměstnanci bude mít menstruační kalhotky nadále jako svůj hlavní výrobní produkt. „K tomu něco postupně přidáváme – doplňkové produkty týkající se buď spodního prádla, nebo intimního zdraví,“ říká zakladatel firmy

Na otázku SZ Byznys, zda společnost chystá nějaké novinky například v podobě spodního prádla pro seniory nebo další lidi trpící inkontinencí a jinými potížemi, nechtěl Zahradník konkrétněji odpovídat. „Nabízí se mnoho produktových vertikál, které zkoumáme. Nebudeme však zatím nic prozrazovat,“ dodal.

Doporučované