Hlavní obsah

Čechům stačí pár měsíců, aby se zamilovali do značky. Nemusí to stát jmění

Záznam konference České elity na téma Jak budovat lovebrand.Video: Seznam Zprávy

aktualizováno •

Lovebrand je značka, kterou mají zákazníci rádi. Vybudovali si k ní citové pouto, a tak se k jejím produktům či službám pravidelně vracejí. Vlastnit právě takový lovebrand by chtěl asi každý, ale jenom málokdo jej umí vybudovat.

Článek

Budování značky, kterou si zákazníci zamilují, podle Aleše Veselého, generálního ředitele Sazky, pomáhá pokrok digitální doby. „Značka se na českém trhu dá vybudovat relativně rychle. Stačí i jeden rok, navíc s relativně nižšími náklady, než tomu bylo dříve,“ popisuje.

Kdo vystoupil na konferenci České elity Jak budovat lovebrand

Pozvání na konferenci České elity do karlovarské Vily Pupp přijali marketingový ředitel Seznam.cz Jiří Herian, generální ředitel společnosti Sazka Aleš Veselý, zakladatel investiční skupiny Progresus Lukáš Zrůst, ředitel Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary Kryštof MuchaTMBK. Moderátorkou debaty byla zástupkyně šéfredaktora SZ Byznys Zuzana Hodková.

Partnerem konference je společnost Progresus.

Samotné vybudování oblíbené značky ale podle marketingového ředitele Seznam.cz Jiřího Heriana nestačí. Nejnáročnější je prý následná práce a marketing. Ta může trvat dlouhé roky a stát hodně peněz.

To potvrzuje také zakladatel investiční skupiny Progresus Lukáš Zrůst. V jejich případě do budování značek ročně z rozpočtu putují jednotky procent. Roli ale v úspěšnosti jednotlivých kampaní podle Zrůsta hraje i náhoda. „Máme zkušenost s tím, že některé dobře směrované kampaně s velmi nízkými náklady mají větší dosah než ty dražší,“ uvedl během konference SZ Byznys v rámci projektu Česká elita.

Velkou roli podle ředitele Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary Kryštofa Muchy může v otázce budování značky hrát také logo. To je pro karlovarský filmový festival každoroční specialitou. Pro každý ročník totiž vzniká nové. „Jeho vizuál se každý rok mění a je to pro nás velmi důležité,“ uvedl ředitel festivalu Kryštof Mucha.

Podívejte se: Seznam Zprávy sestavily žebříček 100 nejhodnotnějších českých firem. Kliknutím na řádek v tabulce nebo na interaktivní grafiku je možné zjistit další podrobnosti o umístěné společnosti.

Dobrou značkou je dnes zcela bez pochyby TMBK. Grafik a satirik Tomáš Břínek si na české mediální scéně dokázal za poměrně krátkou dobu vybudovat jméno, které skloňují Češi od Aše až po Znojmo. Ne všichni jeho humor milují, všichni na něj ale mají nějaký názor a hlavně ho znají. A to se cení.

KVIFF 2024

Festival Karlovy Vary je výroční přehlídkou toho největšího skvostu ze světa filmu, probíhá pod taktovkou Jiřího Bartošky. Lázeňské město na západě Čech festival opět vítá od 28. června do 6. července 2024. Dění na místě sledujeme ONLINE.

Doporučované