Hlavní obsah

Jak mít značku jako Apple. Tipy prozradí konference Seznam Zpráv ve Varech

Foto: Mapy.cz

V úterý 2. července si na tomto místě v 10:30 pusťte živý přenos konference České Elity na téma Jak budovat lovebrand.

Lovebrand je značka, kterou mají zákazníci rádi. Vybudovali si k ní citové pouto, a tak se k jejím produktům či službám pravidelně vracejí. Vlastnit právě takový lovebrand by chtěl asi každý, ale jenom málokdo jej umí vybudovat.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Steve Jobs řekl: „Žijeme ve velmi komplikovaném a rušném světě. Pokud chceme, aby si nás lidé zapamatovali, musíme být dobře čitelní a konzistentní v tom, jak se jim prezentujeme.“ A tak by si firmy měly budovat svůj lovebrand, tedy značku, kterou lidé berou jako samozřejmost, všichni ji znají a také milují.

Je to v dnešním online světě jednodušší než dřív? Anebo je tomu naopak?

I nad tím se budou v debatě, kterou v rámci další konference České Elity uspořádají Seznam Zprávy, zamýšlet manažeři těch značek, kterým lze říkat lovebrand.

Historie značky Sazka sahá až do roku 1956, a značka karlovarského filmového festivalu je dokonce o devět let starší. Jsou právě desítky let trvání zárukou, že se značka stane lovebrandem?

Také Seznam zná dnes každý Čech. Vznikl v roce 1996 jako internetový katalog a rozcestník, který obsahoval přibližně 1000 stránek a nabízel základní vyhledávací funkci podle klíčových slov. Velice brzy, s dalším rozvojem internetu, si dokázal najít cestu snad do všech tuzemských domácností, pak ale na scénu vstoupil Google. Málokdo v té době očekával, že značka Seznam nadále poroste. Ale stalo se.

Poněkud jiným případem budování lovebrandu je investiční skupina Progresus. Ta má ve svém portfoliu značek více a přáním jejích majitelů je pochopitelně to, aby se ze všech staly značky u zákazníků oblíbené a pravidelně vyhledávané. Musejí však existovat vedle sebe, jedna vedle druhé.

Dobrou značkou je dnes zcela bez pochyby TMBK. Grafik a satirik Tomáš Břínek si na české mediální scéně dokázal za poměrně krátkou dobu vybudovat jméno, které skloňují Češi od Aše až po Znojmo. Ne všichni jeho humor milují, všichni na něj ale mají nějaký názor a hlavně ho znají. A to se cení.

Jak dlouho vlastně trvá vybudovat známou značku? Kde začít? A kolik to stojí?

Pokud si i vy kladete podobné otázky a chcete znát odpovědi, sledujte v úterý dopoledne živě přenášenou debatu na téma Jak budovat lovebrand.

Pozvání do karlovarské Vily Pupp přijali marketingový ředitel Seznam.cz Jiří Herian, generální ředitel společnosti Sazka Aleš Veselý, zakladatel investiční skupiny Progresus Lukáš Zrůst, ředitel Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary Kryštof MuchaTMBK. Moderátorkou debaty bude zástupkyně šéfredaktora SZ Byznys Zuzana Hodková.

Partnerem konference je společnost Progresus.

Podívejte se: Seznam Zprávy sestavily žebříček 100 nejhodnotnějších českých firem. Kliknutím na řádek v tabulce nebo na interaktivní grafiku je možné zjistit další podrobnosti o umístěné společnosti.

KVIFF 2024

Festival Karlovy Vary je výroční přehlídkou toho největšího skvostu ze světa filmu, probíhá pod taktovkou Jiřího Bartošky. Lázeňské město na západě Čech festival opět vítá od 28. června do 6. července 2024. Dění na místě sledujeme ON-LINE.

Doporučované