Hlavní obsah

Jak naučit lidi spořit? Cíl plnily kasičky, vánoční vklady i báseň

Foto: Česká spořitelna

Podnikové spoření, armádní spoření, školní spoření – když spoří každý jednotlivý občan, „celá vlast jen kvete“.

Firmy ke konci roku sprintují, aby vymámily od lidí co nejvíc peněz. Stejně se chovají i peněžní ústavy. Co dělala v minulosti nejstarší česká banka, aby získávala peníze od klientů po celý rok, a jaký trumf vytáhla před Vánocemi?

Článek

Propagace, agitace, kampaň, propaganda, reklama či marketing – říká se tomu v různých časech jinak, ale cíl bank je vždy stejný – přitáhnout co nejvíce klientů a udržet si ty stávající.

Na počátku, kdy není v zemi žádná konkurence, to jde jednoduše – stačí odkaz na národní cítění, převzetí odpovědnosti za svůj život a výuka k hospodárnosti. Později to jde mnohem hůře, musejí se vyzdvihovat konkrétnější cíle – svatba, stavba domu, cestování.

Česká spořitelna, banka s největším počtem klientů v zemi, má se sbíráním triků na to, jak polapit co nejvíce zákazníků, nejdelší zkušenosti. Podívejte se, jak to za téměř 200 let své existence dělala. (Pro snadnější procházení galerií klikněte na poslední fotku v náhledu ukazující počet dalších snímků. Popis k fotkám vychází z knihy Česká spořitelna 1825-2015 a informací z banky, pozn. red.).

+48

Doporučované