Hlavní obsah

Hotel, ale bez personálu. U Karlova mostu spustili novinku

Foto: Orea Hotels&Resorts, Seznam Zprávy

Česká síť hotelů Orea testuje hotel bez personálu.

Česká síť Orea Hotels & Resorts testuje nový typ ubytování. V centru Prahy otevřela samoobslužný hotel, kde nepracuje téměř žádný personál. Host si v něm vše, včetně snídaně, zařídí sám přes internet.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Na jedné straně tradiční turistická lokalita v těsné blízkosti Karlova mostu, na druhé straně nejmodernější digitalizované služby. Hotelová síť Orea se pouští do nového byznysu. Na Malé Straně otevřela čtyřhvězdičkový apartmánový hotel, který se obejde bez personálu.

Od běžných hotelů se liší především samoobslužnou recepcí, kdy si host všechny záležitosti spojené s rezervací a následným ubytováním zařídí přes webové rozhraní. Vybere si jeden ze 14 pokojů, přičemž check-in a check-out včetně získání klíče probíhají online.

„Online je vše kromě úklidu. To znamená, že například snídaně si host může objednat přes aplikaci Wolt z našeho dalšího hotelu a je mu doručena přímo na pokoj,“ popisuje generální ředitel sítě Orea Gorjan Lazarov.

Foto: Orea Hotels&Resorts, Seznam Zprávy

Příjezd, odjezd, platba či objednávka služeb se obejdou bez osobního kontaktu, stačí internet.

Počítá s tím, že ubytování zvolí hlavně lidé, pro něž jsou technologie součástí každodenního života, a zůstávat budou na kratší, třeba i pracovní pobyty.

„Inspirovali jsme se Airbnb a trhem, který služba otevřela. Existuje totiž skupina lidí, kteří chtějí kvalitní produkt, chtějí bydlet ve výborné lokalitě, ale nevyžadují přitom hotelové služby,“ uvedl Gorjan Lazarov s tím, že pro hosty je důležitý pocit soukromí.

Samoobslužné hotely jako takové nejsou úplnou novinkou, testují je různé zahraniční hotelové sítě.

„Již mnoho let fungují některá jednodušší ubytovací zařízení v zahraničí, například v blízkosti dálnic. Poslední dobou pak sílí trend apartmánových komplexů,“ potvrzuje Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací.

Pandemie pak digitalizaci v hotelnictví ještě urychlila. Technologie umí nahradit nejen recepční, ale také uklízečky nebo zahradníky.

„Po již běžně využívaných plně automatických sekačkách na úpravu venkovní travní plochy je to nyní například plně automatický vysavač, který je schopen komunikovat samostatně s výtahem, a postupně tak projet a uklidit všechny veřejné prostory hotelu včetně chodeb,“ popisuje nové trendy Václav Stárek.

Ani pro Oreu tak tento hotel nemusí být jediný, který projde změnou. „Zvažujeme, že bezobslužnou recepci spustíme také na hotelu Špičák na Šumavě,“ říká šéf sítě Gorjan Lazarov.

Doporučované