Hlavní obsah

Firma z Česka dodává pro světové hotely. Teď kupuje německou konkurenci

Foto: Barceló Hotel Group

Ilustrační foto.

Firma Mews, kterou založil Čech Richard Valtr, kupuje německou konkurenci. Dodavatel hotelových systémů rychle roste a patří mezi tři české „jednorožce“.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Hotelový startup Mews, který pochází z Česka, výrazně posílí svou pozici v sousedním Německu. Kupuje společnost HS3 Hotelsoftware, která se specializuje na správu nemovitostí.

Mews díky tomu v Německu rozšiřuje své působení a posiluje v zemi svou zákaznickou základnu o 93 procent. Společnost to uvedla v tiskové zprávě.

V současné době v Německu, Rakousku a Švýcarsku využívá software Mews více než 700 hotelů, apartmánů, hostelů a kempů. V regionu je zároveň přes 30 000 lůžek spravováno prostřednictvím softwaru Mews. 76 procent zákazníků v Německu tvoří malé a střední hotely, včetně hotelu Oderberger v Berlíně, harry’s home a Paulinehof.

„Stále více německých hoteliérů se ohlíží po automatizaci a inovacích, které by zdokonalily způsob poskytování jejich služeb. Transformace, kterou pozorujeme, se neomezuje pouze na velké hotelové skupiny. Významná část inovací se odehrává u menších rodinných podniků, kde hoteliéři digitalizují své provozy, aby svým hostům poskytli kvalitnější a personalizovanější zážitky,“ říká Richard Valtr, zakladatel Mews.

Pohodlností ke světové firmě

Na začátku úspěšné firmy byla jeho pohodlnost. Jako mladík brigádničil na recepci pražského hotelu svého otce a neustálé přepisování údajů z papírů do počítače mu vadilo natolik, že vymyslel systém, který obsluhu hotelu zjednoduší.

Dnes jeho software používá už 5000 hotelů po celém světě, mezi nimi skandinávská hotelová síť Strawberry. Další klienti přibývají. „Růst je plánován vysoký, minulý rok jsme vyrostli o 60 procent a tenhle rok máme plán pokračovat v podobných číslech,“ popsal v pořadu Agenda SZ Byznys Josef Starýchfojtů, produktový a technický ředitel Mews.

Dvouciferný růst je ale, jak to u startupů bývá, na úkor zisku. Ani po 12 letech na trhu není firma zisková a veškeré peníze investuje zpátky do vývoje. Podle Josefa Starýchfojtů jsou ale zisky už na dohled. „Určitě. Investoři také chtějí vidět, že se byznysu daří a že je to zdravý byznys. Kdybychom si řekli, že nechceme dál růst, tak se do zisku můžeme jednoduše dostat.“

Mews nabízí hotelům check in a check out bez front pomocí automatických kiosků. Kdo chce, může se odbavit i online předem. „Zároveň je tam nastavování cen. Určit, jaká je správná cena za pokoj někdy v budoucnu, je velmi náročná disciplína. Když třeba najednou oznámí koncert přímo vedle vašeho hotelu, chcete mít cenu vyšší,“ popsal Starýchfojtů.

Investoři firmě zjevně věří, při posledním kole financování jí dali přes sto milionů dolarů, ze kterých hradí akvizice jako tu aktuální. Hodnota firmy po tomto kole přeskočila miliardu dolarů, a stala se tak třetím českým „jednorožcem“. Loni utržila 2,5 miliardy korun.

Doporučované