Článek
Česká lékárnická společnost Dr. Max rozšiřuje svůj byznys. Koupila síť italských lékáren Neoapotek, čímž na Apeninském poloostrově ovládá už 210 poboček.
Lékárny Neoapotek znají italští pacienti z měst jako Miláno, Benátky, Verona, Bergamo či Turín. Vesměs jde tedy o lokality na bohatším severu země.
„Tato strategická akvizice nám umožňuje spojit a rozvíjet to nejlepší z praxe obou subjektů. Dr. Max může nabídnout bohaté zkušenosti a funkční strukturu, k tomu je nositelem kvality a inovací,“ uvedl k akvizici šéf Dr. Max Leonardo Ferrandino.
„Převzetím pokračujeme v tom, co jsme v Itálii započali už v roce 2018, kdy jsme do tamního lékárenství vstoupili – naplňujeme svou vizi stát se lídrem trhu, tak jako jím jsme v jiných zemích. Tento poslední krok znamená důležitý milník v našem úsilí,“ dodal.
Obě strany podepsaly smlouvu 16. listopadu, hodnotu transakce nezveřejnily.
Síť Dr. Max zahrnuje kolem tří tisíc lékáren, působí na šesti evropských trzích. Apeninský poloostrov byl jejím posledním úlovkem, na kterém v uplynulém roce rychle rostla, když posílila o 35 poboček.
Skupina Dr. Max
- součást skupiny Penta
- 3000 lékáren
- 20 000 zaměstnanců
- trhy: Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko, Itálie
„Akvizicí překročí počet našich zaměstnanců hranici 1300 lidí – farmaceutů a dalších zdravotnických profesionálů. Začlenění nových talentů do našeho týmu vytváří pro následující roky jedinečnou příležitost ke zrychlení růstu Dr. Max v Itálii,“ upřesnil generální ředitel Dr. Max v Itálii Alessandro Urbani a dodal, že chce lidský potenciál dál rozvíjet. To kvitoval i šéf lékáren Neoapotek Spa Andrea Riva.
Kromě růstu počtu poboček sítě investuje Dr. Max na italském trhu i do souvisejících oblastí a v tomto úsilí plánuje vytrvat. Za příklad může podle společnosti posloužit nový centrální velkosklad v Telgate v provincii Bergamo, jehož plocha činí kolem 14 tisíc metrů čtverečních a kde nyní firma investuje do automatizace.
V Česku Dr. Max má necelých 500 poboček, zhruba pětinu všech českých lékáren, a dosahuje ročních tržeb na úrovni 25 miliard korun, z toho e-shop tvoří téměř dvě miliardy korun.
K jeho největším konkurentům v Česku patří například síť lékáren Benu s více než dvěma stovkami poboček nebo lékárny Pilulka se zhruba 150 pobočkami.