Článek
Z pětistovky preventivně vyšetřených lidí měla třetina problém se zrakem.
„Zjistili, že buď nemají brýle a měli by je mít, nebo mají brýle, které jim nevyhovují. Třicet procent podle mě není až tak malé číslo,“ uvedl Michal Kviečinský, generální ředitel sítě Fokus optik.
Jednoznačným trendem v prodejích jsou podle něj brýle s čočkami, které blokují modré světlo, jež vychází z obrazovek počítačů nebo displejů mobilních telefonů.
„Pandemie nás i naše děti zavřela doma před displeji. Nejdříve se 6 hodin díváme do obrazovky počítače a v momentě, kdy skončí vyučování nebo skončí pracovní čas, tak potom jdeme k televizi, tabletu nebo mobilu. To znamená, že nápor na zrak je absolutně extrémní,“ říká Michal Kviečinský v rozhovoru pro SZ Byznys.
Jak pandemie ovlivnila zrak, je ale podle něj zatím předčasné hodnotit. „Je to zatím strašně krátké období. Uvidíme až v budoucnosti, jaký bude mít vliv.“
Budeme expandovat na trzích, kde jsme doma, tedy v Česku a na Slovensku. Co se týče zahraničí, plánujeme expanzi.
I přes pandemii, která jim zkrátila plánované zisky, chystá Fokus optik další expanzi. Letos plánuje ke 160 pobočkám otevřít deset dalších. Pět v Česku, pět na Slovensku, v nákupních centrech i mimo ně.
„V tuto chvíli budeme expandovat na trzích, kde jsme doma, tedy v Česku a na Slovensku. Co se týče zahraničí, plánujeme expanzi, covid nás samozřejmě trošku přibrzdil, ale už máme i vytipované trhy,“ řekl Michal Kviečinský pro Seznam Zprávy. Které trhy to budou, ale zatím upřesnit nechtěl.
Celý rozhovor si můžete pustit v úvodním videu.