Článek
Facebook a Microsoft už nejsou jediní, kdo se snaží dobít virtuální 3D svět. Na takzvaném metaverzu pracuje už i The Walt Disney Company.
Podle serveru BBC vnímá generální ředitel Bob Chapek virtuální svět jako „další velkou hranici vyprávění“, kterou je potřeba prozkoumat. Jaké přesně jsou plány společnosti, zatím firma neoznámila, lze ale předpokládat, že ve svém virtuálním světě bude chtít využít příběhy a postavy z filmů, na které vlastní práva.
Co je metaverzum
Metaverzum je v podstatě síť 3D světů, které mají za účel sociální spojení. Jde o místo, kde se setkávají avataři jednotlivých osob – většinou pomocí VR headsetů (virtuálních brýlí a různých hmatových a pohybových senzorů – které mohou v rámci virtuálního světa „žít“.
V rámci metaverza by tak mělo být v budoucnu možné trávit čas s blízkými lidmi, chodit na kulturní akce nebo například obchodovat s virtuálními nemovitostmi. Jde prakticky o „druhý“, tentokrát virtuální život. Podobný efekt mají například některé hry, jako třeba Word of Warcraft, ve kterých mají hráči různé, nicméně omezené, možnosti.
Do povědomí široké veřejnosti se pak metavesmír dostal v momentě, kdy se zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg rozhodl přejmenovat svou společnost na Meta Platforms. Vzápětí totiž oznámil snahu o vytvoření vlastního metaverza, ve kterém vidí budoucnost sociálních sítí. Do vývoje softwaru a hardwaru pro virtuální realitu chce pak Meta nalít podle BBC více než 10 miliard dolarů.
Potenciál virtuálního světa vnímá i společnost Microsoft. Ta koncem loňského roku uvedla, že v rámci snah o vlastní metaverzum do svého chatovacího systému Microsoft Teams přidává 3D virtuální avatary a prostředí.
Nový způsob prožívání příběhů
Některé z největších světových technologických společností na světě propagují virtuální vesmír jako klíčový vývojový bod v příští generaci internetu.
Máme příležitost k propojení různých vesmírů a vytvoření zcela nového způsobu, jakým diváci prožívají naše příběhy a jak se do nich zapojují.
Generální ředitel The Walt Disney Company vnímá výhodu digitálního světa mimo jiné i v oslovení publika. „Týmy napříč naší společností zkoumají tento prostor a byl jsem unesen tím, co jsem viděl,“ řekl Chapek. Společnost podle něj vnímá metavesmír jako další vývoj téměř 100 let staré vypravěčské tradice.
„Máme příležitost k propojení různých vesmírů a vytvoření zcela nového způsobu, jakým diváci prožívají naše příběhy a jak se do nich zapojují,“ uvedl Chapek.
Společnost dokonce jmenovala speciálního manažera, který bude mít strategii amerického zábavního giganta pro metavesmír na starost. Bude jím Mike White, který pro firmu pracuje déle než deset let. Jeho hlavním úkolem bude právě to, aby společnost úspěšně zakotvila v metaverzu.
Společnost také oznámila, že její streamovací služba Disney+ získala za poslední tři měsíce roku 2021 11,8 milionu předplatitelů, čímž se celkový počet celosvětově zvýšil na téměř 130 milionů.