Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Z klasické prodejny vytvoří unikátní designový showroom. Bakof Group, která se specializuje na návrh a realizaci interiérů obchodů, roste. Kupuje svého dlouholetého partnera Boint včetně jeho dceřinek v Rumunsku a na Slovensku.
Cenu transakce společnosti nezveřejňují, jde však o vyšší desítky milionů korun.
Spojením vznikne hráč s obratem více než půl miliardy korun.
Roční vyjednávání
Dosud firmy spolupracovaly na realizaci mnoha projektů, kam Boint dodával podlahy, vzduchotechniku nebo sádrokartony.
„Spojení obou firem jsme chystali více než rok. Vzájemně se doplňujeme, máme stejné hodnoty a je to logický krok, jak poskytnout zákazníkům kompletní servis při rekonstrukci či výstavbě interiérů od A do Z,“ říká zakladatel a šéf Bakof Group Dalibor Bárta.
Zakladatel společnosti Boint Bohumír Čížek firmu prodává po 22 letech. Nově se zapojí do jejího dalšího rozvoje jako poradce a vedoucí obchodního oddělení. „Po setkání se zástupci z Bakof Group a několika rozhovorech s Daliborem jsem měl jasno, máme podobné vize i cíle. Rozhodnutí předat vedení firmy do jeho rukou bylo správným krokem, který umožní společnosti pokračovat v růstu a rozvoji,“ říká Čížek.
Stovky realizací v zahraničí
Bakof Group na českém trhu působí dvanáct let a zaměstnává čtyři desítky lidí. Mezi jeho realizace patří kromě kaváren, hotelů a automobilových salonů například showroomy Smarty s herními prostory nebo pobočky Notino. Stovky realizace má i v zahraničí, stojí například za návrhem třípatrového obchodního domu ve Švýcarsku.
Podle ředitele firmy Dalibora Bárty přinesla velkou změnu do jeho podnikání pandemie. Po ní kamenné prodejny čelily velkým výzvám a svět prodejen se změnil na showroomy.
„Zákazníci sice navštěvují prodejny, aby si prohlédli produkty, ale nakupují pak produkty online. Pokud prodejci nejsou schopni konkurovat cenami e-shopů nebo nedokážou v zákaznících vyvolat emoci, neuspějí. Vždy je nejlepší kombinace z obou světů,“ vysvětluje Bárta.