Článek
Když minulý čtvrtek vložila v pozdních večerních hodinách klientka ČSOB, jejíž identitu redakce zná, do jednoho z ostravských vkladomatů obnos peněz, byla překvapená, že se následující den neobjevil na jejím účtu.
Klientka se proto v pátek rozhodla situaci řešit s ředitelem ostravské pobočky. „Ten se mnou sepsal reklamaci,“ popsala klientka SZ Byznys a dodala: „Odvolal se na obchodní podmínky, že do 24 hodin budu mít na účtu peníze připsány.“ Jenže ani po 24 hodinách od vložení peněz peníze na účet nedorazily.
Podobným nepříjemnostem čelil i další klient ČSOB, který si chtěl do vkladomatu uložit peníze v pátek před polednem. „Při vkladu do bankomatu slibují připsání okamžitě, my to nemáme připsané ani po 30 hodinách,“ stěžoval si v sobotu klient.
Pokud klient vloží peníze do bankomatu do 20 hodin, na účtu přistanou okamžitě. V případě vložení v pozdějších hodinách se obnos na účtu objeví následující pracovní den, stojí na webu ČSOB.
„Zkoušel jsme se informovat na infolince a bylo mi sděleno, že již od pátečních osmi hodin ráno tato funkce nefunguje, potýkají se s problémy a jejich IT oddělení na tom usilovně pracuje,“ popsal v sobotu nespokojený klient.
Vklady už jsou připsané
K výpadku však došlo už ve čtvrtek večer. „Z důvodu nasazení novější verze aplikace pro vklady docházelo od čtvrtečního pozdního večera do pátečního dopoledne k pozdějšímu připisování vkladů na účty klientů,“ sdělila výkonná manažerka Skupinové komunikace ČSOB Kateřina Dudášová a dodala, že jde o ojedinělý výpadek, který se dotkl méně než jednoho procenta z celkového počtu měsíčních transakcí.
Veškeré vklady by nyní už klienti měli mít na účtech. „Od dodavatele máme potvrzeno, že od pátku 11:30 byly již vklady standardně připisovány. Veškeré vklady ze čtvrtka byly připsány v průběhu dnešních ranních hodin,“ uvedla v pondělí Dudášová.
„Nerozumím tomu, že banka, pokud má takový problém, nedá upozornění, že lidé tuto službu nemají využívat. Nikde se o tom nepíše, žádné informace,“ stěžoval si klient banky SZ Byznys.
S komunikací banky je nespokojená i klientka z Ostravy. „Šla jsem jim říct, že když se něco takového bude dít, ať dají upomínku do aplikace ČSOB Smart nebo do internetového bankovnictví“. „Klienti od čtvrtka totiž vůbec nevěděli, co s těmi penězi je,“ dodala.
„Za způsobené komplikace se klientům omlouváme a s naším dodavatelem řešíme nápravu situace tak, aby se již v budoucnu neopakovala včetně upozornění klientů v reálném čase,“ uzavřela Dudášová.
K podobným výpadkům někdy dochází i v dalších bankách. Letos například Komerční banka čelila dvouhodinovému výpadku některých služeb, informoval server iRozhlas. Kromě zpoždění vkladů způsobil výpadek i problémy s platebními kartami.
Loni v srpnu čelilo problémům pět bank zároveň. Kromě ČSOB také Air Bank, Komerční banka, Fio Banka a Česká spořitelna.