Článek
Přední český distributor prémiových nápojů, společnost Ultra Premium Brands Central Europe (UPB), rozšiřuje dosavadní spolupráci s italskou nápojovou společností Gruppo Campari.
„Když nás zástupci Gruppo Campari oslovili s možností rozšířit naši spolupráci a převzít zbývající části jejich portfolia na českém a slovenském trhu, bylo to pro nás překvapením a zároveň také velkou výzvou,“ říká k převzetí exkluzivně pro SZ Byznys zakladatel a spolumajitel UPB Jakub Janeček.
„Vnímáme to jako znak důvěry a důkaz o spokojenosti s naší dosavadní čtyřletou spoluprací na značkách Campari nebo Crodino,“ vysvětluje.
Blesk z čistého nebe
Pro gigant Coca Colu to bylo po letech spolupráce překvapení. „Gruppo Campari nám oznámilo své rozhodnutí pokračovat na českém a slovenském trhu pomocí vlastní distribuční strategie. Společně jsme se dohodli na rozvázání spolupráce ke konci prosince tohoto roku,“ sdělil SZ Byznys Michal Dyttert, ředitel pro korporátní záležitosti a udržitelnost společnosti Coca-Cola HBC pro český a slovenský trh.
„Kategorie prémiového alkoholu i nadále zůstává součástí naší strategie nabízet spotřebitelům nápoje pro jakoukoliv příležitost. Máme připravené další zajímavé plány například pro vodky Nemiroff nebo rumy Brugal,“ upřesnil náhradní plány firmy za výpadek od začátku nového roku.
Češi vypijí milion lahví
Aperol patří mezi nejoblíbenější prémiové importované alkoholické nápoje v Česku. Jen v roce 2020 jeho prodeje na našem trhu přesáhly milion lahví.
Nejznámější značky spadající pod Gruppo Campari
Aperol, Cinzano, Campari, Crodino, Bulldog, Old Smuggler, Wild Turkey, Appleton, Grand Marnier, Glen Grant.
Značka Cinzano, vůbec první vermouth na světě, je v Česku jednoznačně nejpopulárnější značkou svého druhu a její prodeje atakují jeden a půl milionu lahví ročně.
Celosvětově společnost Gruppo Campari v období od ledna do září zvýšila tržby meziročně o 23 procent na téměř 1,6 miliardy eur, což je zhruba 41 miliard korun.
Česká společnost Ultra Premium Brands patří mezi pět největších distributorů lihovin na českém trhu a je vedoucí firmou v segmentu prémium. V roce 2020 dosáhla obratu tři čtvrtě miliardy korun. Provozuje vlastní eshop Warehouse1 a stejnojmennou pražskou prodejnu.
Rozšířením o nové značky by měla firma vyrůst o dalších dvacet procent, slibuje si od nového byznysu spolumajitel a zakladatel značky.