Hlavní obsah

Čistý zisk prodejce hraček Sparkys z ČR meziročně klesl o 98 procent

Foto: Wormelen Group

Ilustrační snímek.

Čistý zisk tuzemského prodejce hraček Sparkys za uplynulý finanční rok, který trval od 1. února 2023 do 31. ledna 2024, výrazně klesl. Činil 337 000 korun, což bylo zhruba o 98 procent méně než předchozí účetní rok.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Tržby Sparkys se meziročně snížily o osm procent na 626,9 milionu korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin. Podle dřívějších informací serveru MediaGuru.cz řetězec Sparkys spolu s dovozcem hraček HM Studio opustily v květnu 2022 Wormelen group podnikatele Petra Homolky a přešly do vlastnictví Jana Maříka.

Čistý zisk tuzemského prodejce hraček za uplynulý finanční rok klesl na 337 000 korun, což bylo asi o 98 procent méně než předchozí účetní rok.

Sparkys provozuje v Česku podle údajů na webu 37 prodejen, z toho osm v Praze. „Plánujeme další rozšíření obchodní sítě a zvýšení tržního podílu. To jak v maloobchodním prodeji, tak v distribuci,“ sdělila společnost ve výroční zprávě.

Řetězec v účetní uzávěrce také uvádí, že většinu prodávaného zboží dováží ze zahraničí, například z Německa, Španělska, Číny, Thajska, Tchaj-wanu nebo Itálie.

Sparkys v roce 1998 založili manželé Sebastian Pawlowski a Katherine Butler. V červenci téhož roku otevřeli vlajkovou prodejnu firmy, Dům hraček v Havířské ulici v centru Prahy. V roce 2020 se obchod přestěhoval na Václavské náměstí.

Součástí Wormelen group se Sparkys stal v roce 2015. Do Wormelen group dál patří třeba konkurenční prodejci hraček Bambule či 4kids. Z poslední výroční zprávy k 31. lednu 2023 vyplývá, že čistý zisk společnosti meziročně klesl asi o 68 procent na 10,7 milionu korun. Tržby naopak vzrostly přibližně o 13 procent na 1,7 miliardy korun.

Prodej hraček v Česku loni meziročně klesl zhruba o devět procent. Nižší poptávku evidovaly i jiné evropské země. Například v Německu se prodeje snížily o šest procent, ve Francii o pět procent a v Itálii o tři procenta, řekl ČTK už dříve předseda českého Sdružení pro hračku a hru Miroslav Kotík. Vyšší zájem o hračky podle něj byl za pandemie covidu-19, kdy děti trávily doma více času.

Související témata:

Doporučované