Článek
V internetových vyhledávačích se objevují falešné weby bank, které vypadají velice věrohodně. Jejich prostřednictvím se podvodníci snaží získat informace a klienti tak mohou přijít i o peníze. Případ se týká například Raiffeisenbank.
V posledních dnech se objevily falešné weby domácích bank, které na první pohled působí velmi podobně a důvěryhodně.
„Podvodníci se intenzivně snaží od klientů bank získat přihlašovací údaje do jejich online bankovnictví a vyvést peníze z jejich účtů. S rostoucí digitalizací bankovnictví přichází takové útoky stále častěji,“ říká mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QN_p/38nCh/undefined-1.png?fl=cro,0,0,701,187%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Takto vypadá podvodný web Raiffeisenbank ve vyhledávači Google.
Týká se to i dalších tuzemských bank. „V posledních dnech se objevily falešné weby domácích bank, které na první pohled působí velmi podobně a důvěryhodně,“ říká Kaiseršotová. Informaci potvrdil i mluvčí České bankovní asociace Radek Šalša.
Redakci SZ Byznys se podařilo přes vyhledávač Google najít jen falešné weby napodobující stránku Raiffeisenbank s možností přihlásit se do bankovnictví.
Před falešnými webovými stránkami na vyhledávači Google varuje i ČBA. „Stránky vypadají jako originální web banky, jde ale o podvodné odkazy, kvůli kterým mohou lidé přijít o peníze. Před zadáním přístupových údajů doporučujeme zkontrolovat adresu,“ popisuje Šalša. Dodává, že odkazy se často tváří jako placená reklama a odkaz se proto mnohdy zobrazí hned první v řadě.
Banka proto klientům doporučuje, aby se přihlašovali zásadně přes zadání webové stránky, ne přes vyhledavače a neklikali na linky vyzývající k přihlášení do online bankovnictví.
„Raiffeisenbank nikdy takové linky ve své komunikaci na klienty neposílá. Nejbezpečnější cestou je pak dlouhodobě používání mobilní bankovní aplikace,“ upozorňuje Kaiseršotová.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QO_o/rhsIh/undefined-2.png?fl=cro,0,0,1895,944%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Banka lidem doporučuje, aby se přihlašovali přes oficiální webové stránky nebo v mobilní aplikaci, nikoli přes linky, které se objevují ve vyhledávačích. Odkazují na weby, které vypadají věrohodně až na malé detaily – 2. srpna nemá svátek Prokop, ale Gustav.