Hlavní obsah

Český startup získal milionovou investici. Míří na západ

Foto: WeBoard

V praxi se zaměstnanci učí formou reálných rozhovorů s botem Ailou.

Kapitálový fond Nation 1 investuje do českého startupu WeBoard 10 milionů korun. Firma chce finance využít ke zdokonalení automatizace svého produktu, vývoji dalších virtuálních školitelů a expanzi do USA.

Článek

Český startup WeBoard, jenž za pomoci umělé inteligence umí zařídit výcvik a výuku zaměstnanců, je jedním ze tří projektů, který si vybral kapitálový fond Nation 1 pro investici 400 tisíc eur, v přepočtu tedy téměř 10 milionů korun.

Finance společnost plánuje využít pro vývoj automatizace vkládání vstupních dat zákazníka, dále ke zdokonalení současných botů, rozvoji samotné platformy a dalšímu růstu. Kromě zdvojnásobení svého týmu plánuje WeBoard také expanzi do USA.

„Na WeBoard oceňujeme jejich byznysové uvažování spojené se zápalem pro technologie. Firma původně podnikala školení ve virtuální realitě, což je ale technicky a finančně náročné. Ne každá firma si může dovolit brýle a všechnu potřebnou techniku,“ komentuje motivaci fondu k investici Petra Gordan, senior associate v Nation 1.

WeBoard se tedy vedle virtuální reality vydal ještě jinou cestou, při které se dle slov Petry Gordan podařilo zachovat interaktivitu a využitelnost produktu pomocí „robota“.

„Díky tomu je celé řešení daleko přístupnější širšímu publiku. Vedle samotného řešení máme důvěru v tým a jeho schopnost proniknout se svým startupem velmi brzy do dalších zemí,“ komentuje zástupkyně fondu.

O fondu Nation 1

Za vznikem venture kapitálového fondu stojí trojice Marek Moravec, Jaroslav Trojan a Petra Končelíková, kteří do fondu dohromady vložili 1 milion eur a prostřednictvím financování pomáhají startupům v raných fázích vývoje.

Pro startupy s globální vizí má fond v takzvaných seedových fázích připravené částky až 1,5 milionu eur. V následujících deseti letech plánuje Nation 1 investovat 35 milionů eur zhruba do 40 firem na území Česka, a pomoci jim tak s mezinárodní expanzí.

Školení s robotem Ailou

Český technologický startup pomocí strojového učení, umělé inteligence a realistických simulací napomáhá učení zaměstnanců v oblasti měkkých i tvrdých dovedností.

V praxi se zaměstnanci učí formou reálných rozhovorů s botem Ailou, jenž umožňuje procházet obchodní situace, jako by byly skutečné – ať už jde o naštvaného zákazníka, vyřízení reklamace, nebo samotný prodej. Vedle Aily nabízí firma ještě dvě další služby – LaunchBoard, nástroj, který slouží k úvodní orientaci zaměstnance ve firmě, a také MetaBoard, školicí produkt ve virtuální realitě.

O společnosti WeBoard

Český technologický startup WeBoard založili na jaře 2021 Radim Tvrdoň, Martin Možnar a Jan Šebesta. WeBoard je vzdělávací ekosystém, který zvyšuje kvalitu a výkonnost zaměstnanců pomocí digitálních médií a osobního zážitku.

Mezi přední klienty WeBoard v současné době patří McDonald's, Česká spořitelna, Plzeňský Prazdroj, Alza či Škoda Auto.

Foto: WeBoard

WeBoard založili na jaře 2021 (zleva) Martin Možnar, Radim Tvrdoň a Jan Šebesta.

„Zážitek z klasického online školení v lidech dlouho nezůstane. Proto jsme se rozhodli jít interaktivnější cestou. Rozhovor s Ailou v rámci simulace reálné situace umožňuje školeným zažít si na vlastní kůži různé situace, které je čekají v reálném světě, a osvojit si potřebné dovednosti,“ říká Martin Možnar, spoluzakladatel a COO WeBoard.

Platforma podle jeho slov zároveň pomůže ulehčit práci trenérům, jimž se tím uvolní kapacity.

Velcí klienti a expanze do USA

Ačkoliv startup vznikl teprve na jaře loňského roku, firma není na úplném začátku. Má už své klienty, kteří jsou ve své oblasti působnosti významní. Příkladem jsou McDonald's, Česká spořitelna nebo Alza.

Právě velcí klienti hráli zásadní roli také v investorském programu společnosti Deloitte, kterého se v letošním květnu startup účastnil a vyhrál.

„Bylo těžké vybrat za tak krátký čas, ale nakonec jsme zvolili WeBoard, asi nejvíce z toho důvodu, že má už dnes velkého klienta, jako je McDonald's, který firmě může pomoci v expanzi do Ameriky. Velký nadnárodní klient bude hrát ve finální referenci klíčovou roli,“ komentoval výběr jeden z členů poroty Branko Gugleta, šéf investic ve společnosti Livesport.

Expanze do Spojených států má být další metou společnosti.

„Spoluzakladatelé Martin Možnar i Radim Tvrdoň před sebou mají velkou výzvu v podobě expanze do Spojených států a nutnosti posílit tým. To vše a diskuse nad tím, jak nejlépe prodat jejich produkt, byly součástí našich setkání během akcelerace. Věříme, že uspějí, a proto jsme se rozhodli poskytnout pre-seed investici, díky které se nyní mohou plně soustředit na vytyčené cíle,“ uzavírá Petra Končelíková, partnerka fondu Nation 1.

Doporučované