Článek
Celková čísla ale nelze podle člena představenstva a náměstka pro osobní dopravu ČD Jiřího Ješety srovnávat, protože se změnili dopravci na některých linkách.
„Šlo především o trasy, které zákazníci využívají pro cesty na kratší vzdálenosti. To ilustruje loňská průměrná cestovní vzdálenost, která je vyšší než v roce 2019,“ řekl. Přepravní výkon dosáhl 8,1 milionu takzvaných osobokilometrů, tedy počtu kilometrů, které cestující s vlaky ČD najezdili. Meziročně je to o 4,6 procenta více. Průměrná přepravní vzdálenost je stejná jako v roce 2022, činí 49,1 kilometru.
„Vytížení většiny našich vlaků je už na předcovidové úrovni a na některých linkách, hlavně těch mezinárodních, už dokonce přepravujeme více cestujících než v roce 2019,“ dodal Ješeta. Nejrychleji podle generálního ředitele ČD Michala Krapince rostl počet cestujících na mezistátních linkách a tam, kde dráhy nasadily nové vozy nebo se zkrátil cestovní čas.
Zlepšení nastalo i u některých regionálních spojů. „Takovým příkladem úspěšné linky jsou spěšné vlaky mezi Plzní a Karlovými Vary, pro které v příštích letech pořídíme další dvě elektrické jednotky pro zvládnutí rostoucího zájmu cestujících,“ dodal Krapinec.