Článek
Před 11 lety začínal český Creative Dock Martina Pejši jako startup a byl jedním z prvních, kdo začal pro ostatní společnosti stavět digitální firmy a projekty „na klíč“. Na českém trhu firmu proslavil především projekt Zonky pro Homecredit.
Od té doby se však Creative Dock výrazně posunul a celkem už vybudoval více než stovku firem – od fintechu přes retail až po logistiku. Z Evropy se rozšířil i do Asie a na Blízký východ.
A teď nejspíš přesune i své sídlo. Jak firma píše ve výroční zprávě, plánuje přesun sídla do Švýcarska. „Společnost se v roce 2023 chystá podniknout kroky pro změnu sídla účetní jednotky. V rámci roku 2023 by mělo dojít k přípravám na přesun společnosti z České republiky do Švýcarska, který by měl být dokončen v roce 2024.“
Mluvčí Creative Docku Tomáš Kolder tento krok vysvětluje tím, že právě v regionu DACH, tedy Švýcarsko, Rakousko a Německo, má společnost i největší tržby.
„Téměř polovina, 45 procent, našich příjmů pochází z regionu DACH. Česko se na celkovém podílu příjmů podílí pouze lehce přes 10 procent. Díky tomu, že jsme stále více mezinárodní a naše obchodní aktivity se soustředí na region DACH, rozhodli jsme se přesunout do Švýcarska, kde jsme již dlouhou dobu přítomni a máme tam mnoho klientů.“
V době, kdy startupy a technologické firmy ztrácejí na hodnotě, Creative Dock roste. Jen za poslední rok zvýšil konsolidovaný obrat o 70 procent na 33, 3 milionu eur, tedy více než 800 milionů korun.
„Creative Dock v roce 2022 zaznamenal zatím svůj nejúspěšnější rok, překonali jsme hranici 800 milionů korun. Stále si udržujeme dvouciferné tempo růstu a v tomto tempu budeme pokračovat i v letošním roce, kdy plánujeme atakovat miliardu korun,“ komentuje Miroslav Esser, finanční ředitel Creative Dock.
Firma podle něj vidí byznysový potenciál v umělé inteligenci, kterou začala nejprve používat pro vnitrofiremní procesy a následně i v řešeních pro své klienty. Mezi největší projekty patřily zakázky pro bankovní instituce a pojišťovny, tabákový průmysl a také telekomunikační nebo stavební firmy.
„I v klíčovém fintech odvětví vidíme obrovský potenciál ve využití nástrojů umělé inteligence, pracujeme jednak na optimalizaci interních procesů, ale i na zlepšování produktů a služeb, jako je zlepšení zákaznické zkušenosti. Třeba možnost ovládaní hlasem, komunikaci se zákazníky, vyřizování požadavků a podobně,“ dodává generální ředitelka firmy Gabriela Teissing s tím, že růst chce firma do budoucna také v regionu Blízkého východu a severní Afriky.