Hlavní obsah

Česká Aricoma kupuje konkurenta ze Západu. A chce deset dalších

První část rozhovoru s šéfem Aricomy Milanem Samešem. Další část rozhovoru přinesou SZ Byznys v následujících dnech. Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

Aricoma Group z impéria podnikatele Karla Komárka a jeho KKCG odstartovala expanzi na západní trhy. Jak pro SZ Byznys řekl šéf firmy Milan Sameš, český IT gigant koupil lucemburskou společnost Neofacto.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Česká IT společnost Aricoma, která patří do skupiny KKCG jednoho z nejbohatších Čechů Karla Komárka, posílí svou pozici v byznysu směrem k Evropské unii a jejím institucím. Kupuje lucemburskou firmu Neofacto, která vyvíjí software pro Evropskou investiční banku.

„Neofacto se nám mimořádně hodí do našeho portfolia a zejména do rozšiřování našeho byznysu s Evropskou komisí a různými orgány Evropské komise nebo úřady. Lucembursko je sice relativně malý trh, ale ta firma je velice významná - hlavně kvůli zákazníkům, které obsluhuje. Poskytuje služby v oblasti webdesignu, softwarového vývoje, částečně se zabývá i věcmi kolem blockchainu a AI,“ říká šéf Aricomy Milan Sameš

Jde podle něj o nákup stoprocentního podílu, cenu společnosti na základě vzájemné dohody zveřejňovat nebudou.

Silná evropská IT firma

Neofacto vznikla před čtvrt stoletím v Lucemburku a zaměstnává 80 lidí. „Dostali jsme se do nové fáze naší více než dvacetileté historie. Nejenom že se stáváme součástí silné evropské IT firmy, ale naše podnikání dobře zapadá do práce a strategie mezinárodního týmu Aricomy, který působí v Bruselu a Lucemburku,“ doplnil šéf Neofacto Ludovic Compere, který bude ve firmě nadále působit.

Podle Milana Sameše nebude společnost Neofacto do skupiny nijak radikálně začleňovaná, ale oba týmu budou působit provázaně. „S vedením se dobře známe už z minulé doby, proto není třeba dělat žádné neplánované změny a naopak věříme, že to provázání týmu povede k dalšímu zlepšení byznysu,“ dodává Sameš.

Deset  firem na „wishlistu“

Transakce se domlouvala několik měsíců. Neofacto je pro Aricomu šestá akvizice v posledním roce a půl a v nákupech chce firma pokračovat. Zaměřit se chce zejména na regiony Benelux a DACH, tedy Německo, Rakousko a Švýcarsko.

„Je to z důvodu službového portfolia, které našim zákazníkům nabízíme. Věci, které děláme, se nedají dát jen na dálku. Musí být i částečně lokální, proto je pro nás tento region mimořádně zajímavý. Samozřejmě k tomu přidáváme obecně prostor Evropské unie,“ doplňuje Sameš.

Zaměřit by se společnost chtěla zejména na Německo. „To je na našem radaru už delší dobu. V minulosti tam byl problém i s našimi akvizičními kapacitami, ale máme tam vybudovaný seznam pěkných příležitostí, kterými se teď budeme nadále zabývat,“ dodává Sameš.

Seznam firem, po kterých Aricoma pase, čítá desítku společností. „To neznamená, že budeme mít deset firem. Vstupujeme do soutěže, ale pevně věříme, že některé z nich dopadnou,“ upřesnil.

Předsudky ze Západu

Upozorňuje, že při akvizicích na západě Evropy mají tuzemské firmy pozici pořád složitější. „Ty předsudky nejsou úplně smazané. My, a nejenom my, samozřejmě děláme vše pro to, aby se reputace České republiky nebo střední Evropy zlepšovala, a to radikálním způsobem,“ vysvětluje. Už to sice není jako před dvaceti lety, kdy to západní firmy dávaly otevřeně najevo, ale stále se více vyptávají.

Roční tržby Aricomy dosahují na 9,5 miliardy korun, pro skupinu dělá 1600 lidí. Spolu se skupinami Thein, Seyfor a Sudop CIT patří mezi čtyři největší konsolidátory zdejšího trhu s IT.

Související témata:

Doporučované