Hlavní obsah

Seznam.cz zvýšil tržby i zisk, výrazně narostl zájem o diskuze

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Internetovému portálu a vyhledávači Seznam.cz se loni dařilo. Utržil téměř šest miliard a zisk před zdaněním přesáhl 1,3 miliardy. Loni vylepšil třeba činnost umělé inteligence, nyní se připravuje na konec cookies třetích stran.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Český internetový portál Seznam.cz zvýšil v roce 2023 tržby, oproti předchozímu roku vzrostly o 0,18 procenta na 5,939 miliardy korun. Vyrostl i zisk před zdaněním, konkrétně o 6,06 procenta na 1,362 miliardy korun.

„Do roku 2023 jsme vstupovali s vidinou ochlazení tuzemského online trhu i pokračující hospodářské recese. Střízlivé plánování investic i pozitivnější ekonomický vývoj nám nicméně umožnily překonat tržby roku 2022, takže můžeme loňský rok opět považovat za velmi úspěšný. Poděkování za to patří všem zaměstnancům i našim uživatelům,“ komentuje finanční výsledky Pavel Zima, člen představenstva Seznam.cz.

Oproti předchozímu roku se o 43 procent zvýšilo množství aktivních uživatelů v diskusích a počet příspěvků narostl téměř o čtvrtinu.

Seznam.cz loni přišel s řadou novinek. Na domovské stránce například zavedl systém fact-checkingu, který má v diskusích uvést na pravou míru manipulativní komentáře, a zlepšil systém vyhledávání. Zpracování a klasifikaci komentářů umožňuje portálu umělá inteligence.

Kvůli AI firma založila nový tým, který vyvíjí vlastní generativní jazykový model. Už dnes se objevuje například ve Vyhledávání. K nasazení vlastního jazykového modelu na další služby Seznamu by mělo dojít během letošního a příštího roku.

Firma využila zkušenosti se strojovým učením také v rádiu Expres FM, v červnu 2023 začala na jeho vlnách vysílat Hacsiko – první moderátorka se syntetickým hlasem vytvořeným s umělou inteligencí. Šlo o vůbec první počin svého druhu na audio trhu v Česku i v Evropě. Syntetické hlasy umožňují vysílat regionální obsah v lokalitách, ve kterých rádio Expres FM začalo v loňském roce působit, například v západních Čechách, Zlíně, Jihlavě nebo v Ústí nad Labem.

Portál se nyní připravuje na změnu na reklamním trhu, zejména na konec cookies třetích stran v prohlížeči Google Chrome. Google plánoval ukončit podporu cookies třetích stran letos na podzim, termín se ovšem posunul na začátku roku 2025.

„Soustředíme se na práci s uživatelskou identitou, abychom i po konci cookies třetích stran mohli v rámci Seznam služeb nabídnout uživatelům ten nejlepší možný zážitek,“ vysvětluje aktuální předseda představenstva Seznam.cz Ondřej Krišica.

„Nastartovali jsme také nový program, který významně pomáhá s distribucí našich řešení, například Přihlášení přes Seznam směrem k vydavatelům, inzerentům či e-shopovým platformám působícím na českém online trhu. Pokračovali jsme také v rozvoji vlastního ID grafu,“ dodává Krišica.

Loni otevřela firma už druhé vlastní datové centrum Nagoja v Benátkách nad Jizerou, které doplnilo centrum Kokura v Horních Počernicích. Letos Kokuru firma rozšířila o novou budovu.

Seznam.cz založil roku 1996 podnikatel Ivo Lukačovič. Platforma provozuje například Mapy.cz, Sreality, Sbazar, Seznam Zprávy a od loňského roku také Novinky.cz.

Podívejte se: Seznam Zprávy sestavily žebříček 100 nejhodnotnějších českých firem. Kliknutím na řádek v tabulce nebo na interaktivní grafiku je možné zjistit další podrobnosti o umístěné společnosti.

Doporučované