Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
„Na službách Seznamu pracujeme s reklamou velmi šetrně tak, aby byla pro naše uživatele co nejvíce přívětivá a nerušila jejich zážitek. I přesto však vnímáme, že existuje skupina lidí, kteří dávají přednost prohlížení webů bez inzerce. A právě pro ně jsme připravili možnost zakoupení produktu Seznam bez reklam, který jim za měsíční poplatek ve výši 179 korun umožní zobrazování našich webů bez display, video a audioreklamy,“ popisuje výhody produktu Jiří Udatný, ředitel divize Identity a uživatelského profilu. Dodává, že Seznam bez reklam je prémiový produkt, který zvýší uživatelský zážitek z konzumace obsahu na seznamáckých službách a bude se i v budoucnu dále rozvíjet.
Uživatelům nového produktu se nebude zobrazovat bannerová inzerce, neuvidí videoreklamu v reportážích na zpravodajských i lifestylových obsahových službách a neuslyší reklamu v podcastech, pokud není přímou součástí audiostopy. Týkat se to bude více jak dvaceti webů české internetové jedničky, včetně domovské stránky, zpravodajských webů, služeb Email.cz či Mapy.cz, Médium.cz, Sreality.cz a dalších. Nadále se naopak bude zobrazovat například čtenářsky populární obsah tvořený Seznam Brand Studiem či vybraná reklama ve vyhledávání.
Seznam bez reklam bude možné zakoupit na webové stránce https://bezreklam.seznam.cz nebo v Seznam Účtu v záložce Reklama a personalizace. K dispozici bude produkt i v dialogovém okně, ve kterém si uživatel po přístupu na stránku některé ze služeb Seznamu volí, zda poskytne souhlas se zpracováním osobních údajů za účelem cílení reklamy a personalizace obsahu. „Pokud uživateli v rámci produktu Seznam bez reklam nebudeme zobrazovat reklamu, je samozřejmé, že o něm žádná data za účelem jejího cílení nesbíráme,“ přibližuje Jiří Udatný a dodává, že v oblasti sdílení osobních údajů a jejich zpracování Seznam vše transparentně deklaruje na svých webových stránkách. Lidé si i po výběru produktu Seznam bez reklam mohou ve svém účtu nastavit personalizaci obsahu a geolokaci, čímž získají nejlepší možnou kvalitu obsahu, stejně jako maximum komfortu a výhod při využívání služeb české internetové jedničky.
Nově také Seznam.cz zlevňuje v květnu nasazený produkt Seznam bez cílené reklamy. Uživatelé, kteří nemají zájem o relevantní inzerci při používání služeb Seznamu, mohou za poplatek odmítnout využívání cookies za účelem cílení reklamy. Měsíčně teď zaplatí 49 Kč namísto původních 79 Kč. „V budoucnosti chceme také aktivovat tzv. propojené účty v rámci jedné rodiny, které nabídnou Seznam bez cílené reklamy za 49 Kč až pro čtyři účty,“ prozrazuje k rozšiřování produktu Jiří Udatný.
Produkt Seznam bez reklam nahradí a významně rozšíří doposud fungující službu Seznam Premium, která za poplatek umožňovala sledovat na seznamáckých webech videa bez reklam. Uživatelům, kteří tuto službu využívali, nabídne Seznam možnost nahradit Premium produktem Seznam bez reklam za stejnou cenu, a to až do konce jejich původního předplatného.
Seznam.cz do této doby financoval miliardové investice do tvorby kvalitního obsahu, provozu a inovace svých služeb z příjmů z cílené reklamy. Tento monetizační model však v důsledku externích faktorů, které proměňují digitální trh, přestává být udržitelný. Proto firma od letošního roku umožňuje lidem, aby si vybrali, zda budou využívat služeb Seznamu jako doposud se zobrazováním cílené reklamy, nebo preferují přímou platbu, za kterou mohou získat různé výhody. Kromě nově spuštěného produktu Seznam bez reklam to v budoucnu bude například i prémiová verze populární aplikace Mapy.cz.