Hlavní obsah

Seznam Brand Studio je nejlepší na světě. Získalo šest prestižních ocenění

Titul nejlepšího brand studia patří Seznamu.

Seznam Brand Studio získalo prestižní světové ocenění Native Advertising Award za reklamu – kromě ceny za nejlepší studio získalo dalších pět ocenění. Na jednom z projektů se podíleli i redaktoři Seznam Zpráv.

Článek

Seznam Brand Studio je oficiálně nejlepší studio na světě. Získalo prestižní světové ocenění Native Advertising Award za studio roku nad 20 zaměstnanců. Studio společnosti Seznam uspělo ještě v dalších pěti kategoriích – dvakrát na první příčce, dvakrát na stříbrné a jednou na bronzové.

„Když jsme viděli, že jsme se dostali do top trojky a soutěžili jsme se jmény jako BBC nebo The Guardian, tak jsme ani nečekali, že budeme mít výraznější úspěch. Na jedné straně velká euforie a na druhé straně pocit, že jsme to fakt zvládli a velké zahraniční domy jsme dotáhli,“ popisuje emoce z výhry šéf Seznam Brand Studia Ondřej Sitta.

Cena v kategorii Studio roku je ta, které si tým váží nejvíc. „To je za celou práci, kterou jsme v minulém roce dělali jako celý tým,“ říká Sitta.

Stříbro získala i kampaň pro automobilku Hyundai Jedeme na EURO, na které spolupracoval i tým sportovních redaktorů Seznam Zpráv. Videoseriál mapoval cestu novinářů na fotbalové mistrovství Evropy.

„Dali jsme dohromady koncept a poptali jsme v redakci Seznam Zpráv, jestli by k tomu mohli vytvořit zajímavý obsah. Bylo to čistě na nich, nedávali jsme jim žádné notičky, jak takový obsah musí vypadat, nepodíleli jsme se ani na scénáři. Jediné, o co jsme si řekli, bylo, že to bude o Euru a dáme jim auto, kterým tam můžou jet,“ vypráví Sitta.

Seznam Brand Studio pro seriál vytvořilo stránku a také vyzvalo diváky, aby posílali českým reprezentantům vzkazy. Sportovní redaktoři však v kampani hráli klíčovou roli. „Byl to jeden z pilířů. Když jsme si pak dělali dotazování, co mělo na lidi efekt, tak to bylo právě video v kombinaci se sponzorskými vzkazy,“ popisuje Sitta.

Přitom když Seznam s nativní reklamou v roce 2018 začínal, existovaly obavy, zda na světovou konkurenci česká firma dosáhne. „Teď když jsme to dokázali, myslím, že si můžeme říkat, že jsme tam rovný s rovným,“ říká Sitta.

Seznam Brand Studio vzniklo v roce 2020 a tzv. native reklamy začalo dělat ve velkém. Jde o typ reklamy, která příjemce neruší a podobá se spíš novinářskému článku než reklamnímu textu.

„V loňském roce jsme už byli schopní natočit pět seriálů pro Stream, rozjet vlastní podcast a udělat přes 250 klientských projektů na míru. Už to mělo ty správné prvky na to, abychom mohli soutěžit se světovou konkurencí,“ uzavírá Sitta.

Doporučované