Článek
Seznam Brand Studio je oficiálně nejlepší studio na světě. Získalo prestižní světové ocenění Native Advertising Award za studio roku nad 20 zaměstnanců. Studio společnosti Seznam uspělo ještě v dalších pěti kategoriích – dvakrát na první příčce, dvakrát na stříbrné a jednou na bronzové.
„Když jsme viděli, že jsme se dostali do top trojky a soutěžili jsme se jmény jako BBC nebo The Guardian, tak jsme ani nečekali, že budeme mít výraznější úspěch. Na jedné straně velká euforie a na druhé straně pocit, že jsme to fakt zvládli a velké zahraniční domy jsme dotáhli,“ popisuje emoce z výhry šéf Seznam Brand Studia Ondřej Sitta.
Cena v kategorii Studio roku je ta, které si tým váží nejvíc. „To je za celou práci, kterou jsme v minulém roce dělali jako celý tým,“ říká Sitta.
Stříbro získala i kampaň pro automobilku Hyundai Jedeme na EURO, na které spolupracoval i tým sportovních redaktorů Seznam Zpráv. Videoseriál mapoval cestu novinářů na fotbalové mistrovství Evropy.
„Dali jsme dohromady koncept a poptali jsme v redakci Seznam Zpráv, jestli by k tomu mohli vytvořit zajímavý obsah. Bylo to čistě na nich, nedávali jsme jim žádné notičky, jak takový obsah musí vypadat, nepodíleli jsme se ani na scénáři. Jediné, o co jsme si řekli, bylo, že to bude o Euru a dáme jim auto, kterým tam můžou jet,“ vypráví Sitta.
Seznam Brand Studio pro seriál vytvořilo stránku a také vyzvalo diváky, aby posílali českým reprezentantům vzkazy. Sportovní redaktoři však v kampani hráli klíčovou roli. „Byl to jeden z pilířů. Když jsme si pak dělali dotazování, co mělo na lidi efekt, tak to bylo právě video v kombinaci se sponzorskými vzkazy,“ popisuje Sitta.
Přitom když Seznam s nativní reklamou v roce 2018 začínal, existovaly obavy, zda na světovou konkurenci česká firma dosáhne. „Teď když jsme to dokázali, myslím, že si můžeme říkat, že jsme tam rovný s rovným,“ říká Sitta.
Seznam Brand Studio vzniklo v roce 2020 a tzv. native reklamy začalo dělat ve velkém. Jde o typ reklamy, která příjemce neruší a podobá se spíš novinářskému článku než reklamnímu textu.
„V loňském roce jsme už byli schopní natočit pět seriálů pro Stream, rozjet vlastní podcast a udělat přes 250 klientských projektů na míru. Už to mělo ty správné prvky na to, abychom mohli soutěžit se světovou konkurencí,“ uzavírá Sitta.