Hlavní obsah

BYD představila platformu, která nabije vůz stejně rychle jako tankování

Foto: Michal Turek, Seznam Zprávy

Elektromobil BYD s novou platformou, která umožní dojezd 400 km po pěti minutách nabíjení díky výkonu až 1000 kW.

aktualizováno •

Čínská automobilka BYD představila revoluční nabíjecí technologii, která slibuje rychlost dobíjení srovnatelnou s tankováním benzinu. S dojezdem 400 km po pouhých pěti minutách nabíjení chce BYD změnit budoucnost elektromobility.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Čínská společnost BYD představila novou platformu pro elektromobily, která podle jejího vyjádření umožní nabít elektromobily stejně rychle, jako trvá natankování benzinu. Společnost současně poprvé oznámila, že vybuduje po celé Číně síť nabíjecích stanic, uvedla agentura Reuters.

Takzvaná „super e-platforma“ bude schopná dosáhnout maximálního nabíjecího výkonu až 1000 kilowattů (kW), což automobilům, které ji budou využívat, umožní po pěti minutách nabíjení ujet až 400 kilometrů, uvedl zakladatel společnosti Wang Čchuan-fu na akci v sídle společnosti v Šen-čenu.

Rychlost nabíjení 1000 kW by byla dvakrát větší než u supernabíječek společnosti Tesla, jejichž nejnovější verze nabízí rychlost nabíjení až 500 kW. Technologie rychlého nabíjení je považována za důležitou k většímu rozšíření elektromobilů, protože pomáhá uklidnit obavy řidičů, zda nabití jejich vozu nebude trvat příliš dlouho.

„Abychom zcela vyřešili obavy našich uživatelů z nabíjení, sledujeme cíl, aby doba nabíjení elektromobilů byla stejně krátká jako doba tankování benzinových vozů,“ řekl Wang. Podle něj je to poprvé, kdy se podařilo při nabíjení dosáhnout výkonu v řádu megawattu.

Nová nabíjecí architektura bude zpočátku k dispozici ve dvou nových elektromobilech –⁠⁠ sedanu Han L a SUV Tang L. BYD také plánuje v celé Číně více než čtyři tisíce ultrarychlých nabíjecích stojanů, které budou kompatibilní s novou platformou. Časový rámec ani výši investice do nabíjecích stanic firma nezveřejnila.

Majitelé elektromobilů BYD v současnosti při nabíjení spoléhají převážně na zařízení jiných výrobců nebo na veřejné nabíjecí stanice provozované třetími stranami. Americká Tesla nabízí v Číně své dobíjecí stanice od roku 2014. Několik let intenzivně investují a budují nabíjecí zařízení také menší čínští konkurenti BYD, jako jsou Nio, Li Auto, Xpeng a Zeekr.

Doporučované