Hlavní obsah

Bezvavlasy z Česka rostou. Chytly se v Rumunsku, míří do Chorvatska

Foto: Bezvavlasy

Ilustrační foto.

Beauty skupina Bezvavlasy úspěšně dokončila vstup na rumunský trh a dokončila akvizici e-shopu Cosmo.cz, který se zaměřuje na prodej vůní a parfémů. V prosinci se očekává vstup do Chorvatska a letos očekává miliardovou tržbu.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Bezvavlasy, česká společnost zaměřená na distribuci profesionální vlasové kosmetiky, nadále rozšiřuje svou působnost na evropských trzích. Letos vstoupila na rumunský trh spuštěním e-shopu a akvizicí českého e-shopu Cosmo.cz rozšířila své portfolio o více než tisíc parfémů.

V prosinci firma plánuje rozšíření do Chorvatska, kde dokončuje strategii vstupu na trh. Do dalších let si klade za cíl vstupovat na jeden až dva nové trhy ročně.

Za rok 2023 skupina dosáhla tržeb ve výši 1,05 miliardy korun s provozním ziskem EBITDA 115 milionů korun (marže 11 procent) a čistým ziskem 79 milionů korun (marže 7,5 procenta). V roce 2024 očekává mírný pokles tržeb na 1 miliardu korun a EBITDA na úroveň 60 až 70 milionů korun, zejména kvůli nákladům na integraci a centralizaci.

Čistý zisk by měl dosáhnout 30 milionů korun. Výhled pro rok 2025 skupina zveřejní spolu s výroční zprávou během druhého čtvrtletí příštího roku.

„Rumunsko je pro nás strategicky významným trhem ve východní Evropě. Věříme, že vstupem do Rumunska se nám otevřou příležitosti i v okolních státech,“ uvedl Daniel Horák, generální ředitel skupiny Bezvavlasy.

Firma zároveň pokračuje ve fúzi s Hair Servis, jejíž součástí je centralizace logistiky a sjednocení IT systémů. Aktuálně probíhá přesun skladových operací do distribučního centra v Boru u Tachova, což by mělo přinést efektivnější logistiku pro český i zahraniční trh.

Tato reorganizace však v letošním roce přináší zvýšené náklady a podle společnosti se odrazí na hospodářských výsledcích. V příštím roce plánuje Bezvavlasy stabilizaci a návrat k růstu.

Mikroakvizice

Akvizice Cosmo.cz byla pilotním projektem, díky kterému společnost otestovala postupy pro mikroakvizice specializovaných e-shopů. Bezvavlasy zvažují podobné menší akvizice i v dalších zemích, aby urychlily vstup na nové trhy a posílily produktové portfolio.

Do budoucna plánuje skupina Bezvavlasy dosáhnout tržeb až tři miliardy korun a rozšířit svou přítomnost na více než deset evropských trhů. Pro analýzu těchto expanzních možností otevřela Bezvavlasy v roce 2023 nové celoevropské distribuční centrum v Boru u Tachova, které usnadní zásobování dalších regionů.

Akcie společnosti se obchodují od 1. září 2022 na trhu START pražské burzy a na burze RM-Systém. Od svého debutu posílila jejich cena ze 490 na současných 715 korun. Tržní hodnota skupiny tak převyšuje 960 milionů korun.

Bezvavlasy nejsou jediným úspěšným tuzemským prodejcem kosmetiky a parfémů. Hlavní roli v evropském měřítku stále hraje e-shop Notino, jehož roční tržby se počítají v desítkách miliard korun.

Související témata:
Bezvavlasy

Doporučované